Makalu ima posebno mesto v zgodovini slovenskega alpinizma - leta 1975 je bil to prvi osvojeni slovenski osemtisočak. Foto: MMC RTV SLO

Marko Prezelj, Luka Lindič, Rok Blagus in Boris Lorenčič, ki so na Makalu plezali pod okriljem PZS-ja, so se vrnili po dveh mesecih. Z njimi sta bila tudi sloviti Američan Steve House in ameriški zdravnik Scott Boughton.

Prezelj in House sta se pri oglednem vzponu v zahodni steni Makaluja povzpela do 7000 m, pri poskusu do 6600 m pa sta sestopila zaradi večjega kamnitega plazu preko nameravane smeri vzpona, sneženja in slabe vremenske napovedi.

"Za kakšen utemeljen in premišljen zaključek je še prekmalu. Zase lahko rečem le, da je bil narejen resen poskus v steni in da sem spoznal, da je ta stena čisto normalno preplezljiva kot večina drugih. Vzrok, da sva se obrnila, ni bil samo kamniti plaz, ampak tisti zadnji dogodek, ki je odločil. Snežilo je, napoved je bila slaba, vremenska slika ni bila najboljša, pihal je močan veter. V steni bi potrebovala tri dni dobrega vremena, bil pa je samo eden. Ko sedaj pogledam nazaj, vem, da sva se prav odločila," je po prihodu domov vtise za spletno stran Planinske zveze Slovenije strnil vodja odprave Marko Prezelj.

Bivanje v Himalaji ni bilo povsem zaman. Skupaj z ameriškim soplezalcem sta v času odprave odšla na pomoč Švicarki Joele Brupbacher, ki se je na Makalu La znašla v težavah.

V celoti je bil po podatkih članov odprave le en cel dan res ugoden za plezanje, preostale dni so se zjutraj veselili sonca, popoldne pa sta jih spremljala sneženje in močan veter. Lorenčič, Lindič in Blagus so se povzpeli po normalki do Makalu La (7400 m), Luka Lindič in Rok Blagus sta se pri vzponu na Makalu (8463 m) vzpela v alpskem stilu po normalki do 8200 m.

Lindič je bil ob prihodu domov utrujen od poti, saj mu je bila odprava velika izkušnja,l vesel, čeprav vrha niso dosegli. Višina 8200 metrov je bila njegova najvišja dosežena višina do sedaj.

"Zame je to nova izkušnja, veliko sem se naučil. Tako da sem vesel, kljub temu da nisem bil na vrhu. Da sva se obrnila, je odločila pozna ura, na hribu sva bila z Rokom sama, imela sva še precej poti nazaj. Videli smo, kako cel sistem komercialnih odprav poteka in nam ni bil všeč. Težko se je bilo motivirati, ko smo plezali vzporedno s komercialnimi odpravami, mi v alpskem stilu, oni na fiksnih vrveh," je dejal po prihodu.