Na MMC-ju smo prejšnji teden začeli serijo člankov o različnih vidikih športne statistike. V prvem delu smo predstavili delo Andreja Stareta, ki slovi po eni najbolj bogatih baz športne statistike v Sloveniji. V drugem delu gremo čez mejo in v ospredje postavljamo podjetje Infostrada Sports.
Podjetje ustanovil Philip Hennemann
Omenjeno nizozemsko firmo je leta 1995 v Nieuwegeinu ustanovil Philip Hennemann, ki je kmalu postal njen direktor. To vlogo bo novembra po 16 letih prepustil Martu Smeetsu, sam pa bo v podjetju ostal kot svetovalec.
Prvi sponzor je bil slavni DJ
Na samem začetku je bilo podjetje majhno, pri prvih korakih so mu tako pomagali meceni. Sprva je bil največji finančni podpornik Willem van Kooten, ki je na Nizozemskem bolj znan kot DJ Joost den Draaijer. V mladih letih je veljal za najboljšega DJ-a v svoji državi, glasbo je vrtel na famoznem radiu Veronica, ki je oddajal na zasidrani ladiji v Severnem morju, kjer so v 60. in 70. letih delovale številne piratske radijke postaje (tudi britanske). Van Kooten je bil velik ljubitelj različnih tabel in lestvic, med drugim je v svoji državi uvedel lestvico Top 40. Zaradi ljubezni do tovrstnih pregledov je svoj denar vložil v statistično podjetje, kot je Infostrada Sports.
Uradni partner OI-jev od leta 2000
Podjetje je počasi raslo in že leta 2000 postalo uradni partner organiziacijskega olimpijskega komiteja v Sydneyju, kjer je organizatorjem s svojimi podatki pomagalo pri vseh uradnih podatkih. Nizozemci so se s svojim delom izkazali in to vlogo opravljali tudi v Atenah, Pekingu in Londonu.
Skupaj približno 250 zaposlenih
Danes ima zaposlenih okrog 170 ljudi, pomaga pa jim še približno 80 študentov. Infostrada Sports se ukvarja s tremi glavnimi področji, ki so tesno povezani s športom: s športno statistiko (zbiranje, urejanje in posodabljanje podatkov), produkcijo televizijskih oddaj in posredovanjem svojih informacij drugim medijskim hišam.
Pokrivajo številne športe
Nabor športov, ki jih zajema njihova baza podatkov, je izjemno širok. Pokrivajo tako vse olimpijske športe, formulo ena, golf in ragbi. Največje športne dogodke, kot so olimpijske igre, svetovno in evropsko prvenstvo v nogometu, azijske igre in igre commonwealth, za svoje stranke spremljajo v živo in jim tako z zanimivimi statističnimi informacijami omogočajo, da v neposrednem prenosu in drugih oblikah poročanja obogatijo njihovo delo.
Daleč največ zanimanja za nogomet
Svojim strankam omogočajo odgovore na najrazličnejša vprašanja iz sveta športa in športne statistike. Čeprav pokrivajo široko paleto športov, pa je nogomet še vedno z naskokom številka ena, saj se 92 odstotkov vseh vprašanj dotika ravno kralja športov.
Bizarno: Kako daleč se je odbila žoga?
Zaradi velike baze podatkov tako v elektronski kot tiskani obliki (v njihovi interni knjižnici je več kot 25.000 kosov starih športnih revij, časopisov in almanahov) lahko strejo skoraj vsak oreh, ki ga dobijo. Na nekatera vprašanja pa je zaradi narave podatkov nemogoče priti do odgovora. Eno od takih vprašanj je, denimo, koliko je najdaljša razdalja, ki jo je nogometna žoga preletela od odboja od vratnice, ali pa število golov, ki so bili doseženi v nizozemskem prvenstvu z oranžno žogo. Spet druga vprašanja pa se stalno pojavljajo, eno od takih je seznam vseh nogometašev, ki so igrali za vse tri nizozemske velikane (Ajax, PSV in Feyenoord). Odgovor je že dolgo časa enak: Ronald Koeman in Ruud Geels.
Trije spremljajo prenos ene tekme
Ker je nogomet daleč najzanimivejši, ga spremljajo še toliko bolj podrobno. Vse tekme nizozemskega prvenstva tako v živo spremljajo trije statistiki - eden spremlja posest žoge, drugi šteje gole, strele, kartone, podaje in spremlja postave, tretji pa podaje, prestrežene podaje, proste strele in podobno.
Strast do športa je več kot le plača
Kaj združuje vse zaposlene? Boudeweijn de Jongh, ki je v podjetju zaposlen 12 let ,razlaga: "Največja nagrada, ki jo človek lahko dobi v življenju, je delovanje na področju, ki ga res ima rad. Mislim, da to velja za vse zaposlene v našem podjetju. Plača ni kaj prida, a družimo se s kolegi, ki imajo do športa podobno strast, skupaj premlevamo različne ideje, dobimo odlične rešitve in spoznavamo pravo naravo športa. In tega se res ne da plačati samo z denarjem."
Izpostava tudi na Kitajskem
Podjetje ima svojo izpostavo v Harbinu na Kitajskem in Köbenhavnu. Svoje sodelavce pa imajo še v Veliki Britaniji, na Švedskem, Švici, Nemčiji in Španiji. Njihov dolgoročni načrt je postati glavni igralec na področju športne statistike in informacij.
Serija člankov o športni statistiki se bo nadaljevala prihodnjo sredo, ko bomo pisali o dopingu v kolesarstvu. Na MMC-ju tudi sami objavljamo statistično rubriko Športni SOS.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje