Anže Kopitar se je prebil med najboljše hokejiste v Ligi NHL in je v Severni Ameriki najprepoznavnejši slovenski športnik. Foto: EPA
Anže Kopitar se je prebil med najboljše hokejiste v Ligi NHL in je v Severni Ameriki najprepoznavnejši slovenski športnik. Foto: EPA
Michael Phelps
(16 olimpijskih medalj, od tega 14 zlatih). Foto: Reuters

Sodelovali so boksar Dejan Zavec, kolesar Jani Brajkovič, hokejist Anže Kopitar in plavalka Sara Isaković. Zadnja dva sta se seveda oglasila prek vnaprej posnetih prispevkov, saj živita v ZDA.

Anže Kopitar (član NHL-ekipe Los Angeles), ki prek svoje znamke Eleven del denarja nameni tudi za dobrodelnost, je izpostavil primer plavalca Michaela Phelpsa: "V ZDA je tako veliko športnikov, da ne moreš biti prepoznaven, če nisi v samem svetovnem športnem vrhu. Tudi za Michaela Phelpsa ni nihče vedel, dokler ni dosegel izjemnih uspehov v plavanju. Pozneje pa mu je velika prepoznavnost povzročala tudi težave."

Isakovićeva je prepričana, da te uspeh ne sme preveč spremeniti: "Tudi ko postaneš športna zvezda, je treba normalno živeti in komunicirati z ljudmi. Sama s tem nimam težav, ker sem pač odprta oseba in mi to ustreza." Tako Kopitar kot Isakovićeva ocenjujeta, da nista deležna nič manjše pozornosti medijev, kot bi jo imela, če bi živela v domovini.

Ker so prva naloga športnikov treningi in tekmovanja, morajo pri grajenju lastne blagovne znamke pomagati agencije: "Prepoznavnost se ne more roditi čez noč. Poleg športnih uspehov je potrebno tudi profesionalno delo, zame ga opravlja agencija, da se prek prepoznavnosti v javnosti ustvari blagovna znamka. Tu je bil največji preskok med amatersko in poklicno kariero," ocenjuje Dejan Zavec.

"Delo v športu je sicer podobno kot v drugih poklicih in zahteva veliko garanja. Vendar pa pridejo tudi obdobja, ko nimaš dovolj denarja za trening in normalno življenje," pravi Zavec: "Ko pa uspeš, pa pride tudi do trenutkov, ko moraš za druge dejavnosti, tudi za marketing, nameniti veliko časa in ga včasih zmanjkuje za trening. Treba je najti ravnotežje."

Na vprašanje, kaj meni o tem, da vrh slovenske politike na operativni ravni skrbi za sponzorje nekaterih naših športnikov, je Zavec v svojem šaljivem tonu odvrnil: "Od danes sem v športni četi policije in na to zdaj ne morem več odgovarjati." Dejal je, da bo skušal tudi po svoji športni poti ostati v boksu in pomagati talentom, ki jih je, kot pravi, pri nas veliko.

O vlogi medijev pri karieri športnika je spregovoril tudi slovenski kolesarski up Jani Brajkovič: "Mediji športnika naredijo prepoznavnega, kar pritegne sponzorje. Ker je najpomembnejši trening, je treba najti ravnotežje."

V dvodnevnem programu portoroške konference bo v torek sloviti Arsenal pojasnil, kako gradi svojo korporativno podobo. Predavala bosta predstavnika londonskega nogometnega kluba Samir Singh in John Olaleye.