Minimalna višina denarnega zneska za pridobitev pravice do poimenovanja posameznega objekta znaša letno 500.000,00 EUR brez DDV za posamezni objekt. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Minimalna višina denarnega zneska za pridobitev pravice do poimenovanja posameznega objekta znaša letno 500.000,00 EUR brez DDV za posamezni objekt. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Stadion Dallasa
Stadion Dallasa je že gostil boksarske spektakle, čez mesec pa bo prizorišče finala Lige NFL. Foto: www.dallascowboys.com

Zavod Tivoli je namreč pred dnevi objavil javni razpis za oddajo pravice do poimenovanja večnamenske športne dvorane in nogometnega stadiona v Športnem parku Stožice. Rok za oddajo je 21. januar.

Več o razpisu lahko preberete TUKAJ.

Arena Petrol in Zlatorog
V Sloveniji le malo športnih objektov nosi sponzorska imena - ena od izjem je športni park v Celju - nogometno igrišče nosi uradno ime Arena Petrol, rokometno pa Zlatorog.

V petih letih vsaj pet milijonov evrov dobička
Kmalu bosta novo ime torej imela tudi oba stoženska objekta. Minimalna ponudba za poimenovanje katerega koli od njiju je pol milijona evrov na leto, pogodba se bo podpisala za pet let z možnostjo podaljšanja še za pet let. To pomeni, da bodo upravljavci v naslednjih petih letih od prodaje obeh imen dobili vsaj pet milijonov evrov. Na razpisu bo zmagala ponudba z najvišjo ponujeno denarno vlogo.

Wrigley Field ime dobil že leta 1926
Poimenovanje športnih objektov s sponzorskimi imeni ni nič novega, saj lastnikom in klubom omogoča prepotrebni finančni priliv. Prvi znani zgodovinski primer sega v leto 1926, ko je William Wrigley, lastnik bejzbolske ekipe Chicago Cubs, igrišče po svojem podjetju poimenoval v Wrigley Field.

20 let po 20 milijonov je ... zelo veliko
Trenutni rekord od prodaje imena stadiona znaša kar 400 milijonov dolarjev. Bejzbolska ekipa New York Mets se je leta 2009 preselila na nov stadion - Citi Field, ime je za 20 let prodala finančni družbi Citigroup, ki bo vsako leto klubu plačala po 20 milijonov dolarjev. Letos se bo v New Yorku odprla še ena dvorana, ki bo nosila ime Barclays Center, gostila pa bo košarkarje Netsov. Ti za zdaj še igrajo v New Jerseyju. Tudi tu gre za enako pogodbo (20 let po 20 milijonov dolarjev).

Dva super stadiona, ki še čakata
Še več si lahko od prodaje imena obetata tri ekipe v ameriškem nogometu, ki so pred kratkim zgradile nova objekta. Prvi je spet povezan z New Yorkom. Obe tamkajšnji ekipi (Jetsi in Giantsi) sta v New Jerseyju lani zgradili nov objekt, ki trenutno še sliši na ime New Meadowlands. Še leto pred tem pa je nov stadion dobil tudi Dallas. Lastnik Kavbojev Jerry Jones je v bližnjem Arlingtonu zgradil stadion, ki skupaj s stojišči sprejme kar 110.000 gledalcev in bo čez slab mesec gostil Super Bowl. Imeni obeh stadionov za zdaj še nista šli na tržišče, strokovnjaki so prepričani, da je za to kriva gospodarska kriza.