Prvi Slovenec v Ligi NHL Anže Kopitar je po mnenju strokovnjakov postal najboljša blagovna znamka športne Slovenije. Foto: EPA
Prvi Slovenec v Ligi NHL Anže Kopitar je po mnenju strokovnjakov postal najboljša blagovna znamka športne Slovenije. Foto: EPA
Acroni Jesenice
Jeseniški železarji so na marketinškem področju dobili prestižni obračun z zmaji iz Tivolija. Foto: Iztok Novak

Zmagovalce so razglasili na 5. mednarodni konferenci o športnem marketingu Sporto v Portorožu na podlagi ankete in meril Mediane. Anketa Mediane in spletnega iskalnika Najdi.si je vključila skoraj 60 športnikov in športnic ter 20 klubov, izvedli pa so jo v dveh sklopih, julija in oktobra letos.

Raziskovalci so vrednost blagovne znamke posameznega športnika izračunali na podlagi naslednjih kriterijev: prepoznavnosti, tekmovalnih dosežkov, vrhunskosti v svetovni konkurenci, (ne)zadovoljstva z njihovimi rezultati, ocene osebnosti prek javnih nastopov in kot teme pogovorov med ljudmi.

Kaj spremeni olimpijsko zlato?
Največji preboj je v tem letu uspel Primožu Kozmusu, olimpijskemu prvaku iz Pekinga. Pred OI-jem v Pekingu je metalca kladiva, kot so ugotovili v anketi, takoj prepoznalo krepko manj kot deset odstotkov Slovencev, po pekinškem slavju pa je takojšnja razpoznavnost narasla na 50 odstotkov.

Jeseničani ugnali Ljubljančane
V peterici najožjega izbora so bili lanski zmagovalec veslač Iztok Čop, Kopitar, atlet Primož Kozmus, plavalec Peter Mankoč in telovadec Mitja Petkovšek. Med dekleti so bile v peterici Isakovičeva, tekačica na smučeh Petra Majdič, alpska smučarka Tina Maze, ki je bila prva lani, tenisačica Katarina Srebotnik in atletinja Marija Šestak ter med ekipami jeseniški hokejisti, hokejisti Tilie Olimpije, košarkarji Uniona Olimpije, nogometaši Maribora in rokometaši Celja Pivovarne Laško, lanski zmagovalci.

C. R.