Francosko letalo je v Atlantik padlo 1. junija leta 2009. Foto: Reuters
Francosko letalo je v Atlantik padlo 1. junija leta 2009. Foto: Reuters

V nesreči francoskega letala, ki je med poletom iz Ria de Janeira v Pariz padlo v ocean, je umrlo 228 potnikov in članov posadke.

Francoski urad za preiskave in analize za varnost civilnega letalstva (BEA) je sporočil, da piloti letala airbus 330 niso ravnali v skladu s pravili, ko je letalo začelo izgubljati višino, potem ko so nehali delati njegovi merilci hitrosti.

Piloti niso potnikov obvestili o tem, da je z letalom nekaj narobe, vse dokler to ni padlo v ocean. V poročilu o nesreči je BEA zapisal, da piloti formalno niso ugotovili izgube višine, čeprav jih je na to skoraj minuto opozarjal alarm.

Pri Air Franceu so pilote branili, saj naj alarm ne bi deloval pravilno. Po njihovih trditvah se je namreč alarm za opozarjanje pred izgubo višine med poletom večkrat vklopil in izklopil, ne glede na dejanski položaj letala, zaradi česar je imela posadka težave pri določanju realnega stanja. V Air Franceu so po nesreči vse merilce hitrosti na svojih airbusih sicer zamenjali z novejšimi modeli.

O krivdi se bo izreklo sodišče
Tokratno poročilo o nesreči je že tretje dopolnilo preiskave nesreče letala. Francoske oblasti so opozorile, da izsledki raziskave še ne morejo z gotovostjo potrditi, kdo je kriv za nesrečo. Francoska ministrica za okolje in promet Nathalie Kosciusko-Morizet je poudarila, da bo dokončno odločitev o krivdi podalo šele sodišče.

Svojci žrtev so prepričani, da vpletenost velikih francoskih korporacij, kot sta Air France in Airbus, nedvomno vpliva na preiskavo. Prepričani so namreč, da imajo gospodarski interesi prednost pred iskanjem resnice.