Pilot boeinga 737 Max-8 (oz. 737-8) je le nekaj minut po vzletu blizu mesta Bishoft kontrolo letenja opozoril, da ima težave in prosil za pristanek na letališču. Pilotu so odobrili vrnitev v Adis Abebo, a se je letalo kmalu po tem ponesrečilo. V njem je bilo 157 ljud iz 35 držav. Etiopija je razglasila dan žalovanja.
Našli obe črni skrinjici
Reševalci so že našli obe črni skrinjici, tako zapisovalnik pogovorov v pilotski kabini kot tudi zapisovalnik podatkov o poletu, ki naj bi bil precej poškodovan. Ethiopian Airlines je ponesrečeno letalo kupil novembra lani in je od takrat opravilo okoli 1.200 ur letenja.
Med umrlimi potniki je bilo tudi 21 uslužbencev agencij Združenih narodov. Generalni sekretar Združenih narodov Antonio Guterres je dejal, da so potovali na konferenco ZN-a o okolju v Nairobi. V nesreči so umrli uslužbenci Svetovnega programa za hrano, Visokega komisariata za begunce, Mednarodne organizacije za migracije in okoljske agencije ZN-a.
Oktobra nesreča istega tipa letala
To je bila že druga nesreča tega tipa letala, ki ga je Boeing na trg poslal leta 2017. Oktobra lani je enako letalo indonezijske letalske družbe Lion Air strmoglavilo 13 minut po vzletu iz Džakarte. Umrlo je vseh 189 potnikov in članov posadke.
Vzrok oktobrske nesreče indonezijskega letala še vedno ni znan. Kot je znano, je letalo, ki je bilo namenjeno v eno uro oddaljeni Pangkal Pinang, nenadoma začelo izgubljati višino in je padlo v morje. Dan pred nesrečo je letalo že imelo težave z instrumenti v pilotski kabini. Na podlagi zadnjih podatkov iz črne skrinjice so preiskovalci takrat dejali, da je imelo letalo na zadnjih štirih poletih pokvarjen merilnik hitrosti. Prva poročila so se osredotočila na vzdrževanje letala.
Po nesreči v Etiopiji boeinge 737 max 8 prizemljilo več držav in prevoznikov
Zaradi nesreče je Ethiopian Airlines prizemljil vsa preostala štiri letala enakega tipa. Za ustavitev letenja s temi letali se je odločila Kitajska, ki jih ima okoli sto, pa tudi Indonezija.
Po svetu sicer leti okoli 350 tovrstnih letal, še okoli 5.000 pa so jih naročili. Če se bo izkazalo, da je za nesrečo kriva tehnična okvara, bi to lahko resno ogrozilo prihodnost ameriškega proizvajalca letal.
Večina letalskih družb se medtem sicer ni odločila za prizemljitev
Nizkocenovnik Norwegian Air Shuttle, ki ima 18 letal te vrste, še naprej leti z njimi in sledi priporočilom proizvajalca in uprave za civilno letalstvo. Iz Turkish Airlines, ki ima v floti 11 teh letal, so sporočili, da so v stiku z Boeingom, njihova letala
pa letijo po voznem redu. Družba flydubai, ki ima deset boeingov 737 max 8, je sporočila, da spremljajo položaj in da so prepričani o zanesljivosti svoje flote.
Skladno s priporočili proizvajalca ravna tudi italijanski prevoznik Air Italy, ki ima tri boeinge 373 max 8. Svoja tri letala še naprej uporablja tudi islandska družba Icelandair. Direktor operacij družbe Jens Thordarson je dejal, da je še prezgodaj za povezovanje nesreč Ethiopian Airlines in Lion Air.
Iz ruske letalske družbe S7 Airlines, ki ima v floti dve tovrstni letali, so sporočili, da pozorno spremljajo dogajanje in da so v stalnem stiku s proizvajalcem. V ZDA z boeingi 373 max 8 še naprej letita družbi Soutwest (31 letal) in American Airlines (24), v Kanadi pa Air Canada (24) in Westjet (13).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje