Prvi javni polet najnovejšega kitajskega bojnega letala slabe radarske zaznavnosti je potekal na največjem letalskem mitingu v državi in ob 75. obletnici ustanovitve zračnih sil Ljudske republike Kitajske.
Letali J-35A in mornariško različico za vzletanje z letalonosilk J-35 je zasnovala in izdelala družba Shenyang Aircraft Corporation, ki spada pod kitajsko državno podjetje Aviation Industry Corporation. Kot je poročalo glasilo centralnega komiteja komunistične partije Ljudski dnevnik, bo J-35A "v glavnem opravljalo nalogo prevzemanja in ohranjanja premoči v zraku".
Čeprav je od krstnega poleta njegovega predhodnika J-31 minilo že več kot desetletje, pa je le malo znanega o zmogljivostih J-35A. Kot je za Reuters dejal vojaški analitik Collin Koh s šole za mednarodne odnose Rajaratnam iz Singapurja, zaradi tajnosti, ki obdaja razvoj kitajske vojaške tehnologije, ne moremo vedeti, česa vse je zmožno novo letalo, a vseeno zavrača skeptike, saj so kitajski znanstveniki v preteklih letih izvedli različne napredne študije na področju tehnologije bojnih letal.
Obe različici J-35 sta sicer precej manjši od drugega kitajskega "nevidnega" lovskega letala J-20, ki jih je v kitajskih zračnih silah trenutno operativnih približno 200. J-35A je na videz podoben najnaprednejšemu ameriškemu lovci F-35, katerega oblika – od trupa do krmilnih površin – je zasnovana tako, da je čim manj opazno na radarju.
Od ruske do domače tehnologije
Za zdaj ni znano, ali se modeli J-35 tako kot F-35 ponašajo s posebnimi premazi, ki absorbirajo radarske valove, ali pa so le opremljeni s težje zaznavnimi komunikacijskimi in radarskimi sistemi.
Kitajski vojaški analitik Džang Švefeng je za državni časopis Global Times dejal, da je zmogljivost radarske prikritosti pri J-35A ena najboljših na svetu z novimi koncepti, tehnikami izdelave in materiali, ki odražajo novo razumevanje zračnega bojevanja. Kot je pojasnil, je bilo opravljenega veliko dela za njegovo sposobnost slabe radarske zaznavnosti.
Kot navaja Reuters, ima Kitajska težave z visokozmogljivimi turboventilatorskimi reaktivnimi motorji, kjer se je pri zgodnjih različicah svojih domačih lovcev zanašala na rusko tehnologijo. A že J-31 je uporabljal kitajsko zasnovane motorje WS-13 in po mnenju analitikov bi bil lahko J-35A opremljen z naprednejšim WS-19, je potencialno do deset odstotkov močnejši.
Tehnologija motorja je ključnega pomena za napredne lovce, saj vpliva na njihovo učinkovitost, kot je večji doseg, možnost več opreme in orožja ter večje hitrosti.
Z lovcema J-35 in J-20 je Kitajska postala druga država na svetu z dvema operativnima letaloma slabe radarske zaznavnosti po ZDA, ki ima v aktivni uporabi lovca F-22 in F-35.
Tuji vojaški analitiki pozorno spremljajo razvoj različic J-35 zaradi njihovega pomena za kitajski program letalonosilk. Kitajska je do danes izdelala tri letalonosilke, ki pa so še vedno v fazi preizkušanja in razvoja, zaradi česar še niso zapustile morja na območju vzhodne Azije. Prav letala J-35 naj bi v prihodnosti predstavljala ključen del kitajske mornarice za operacije zunaj domačih ozemeljskih vod.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje