Ladja MV Ever Given, ki je v tajvanski lasti in pluje pod panamsko zastavo, je obrnjena počez in v celoti zapira prekop. Ladja naj bi nasedla, ker je posadka zaradi peščenega viharja izgubila vidljivost.
Trenutno na obeh straneh prekopa stoji več kot 200 ladij s tovorom, vrednim več milijard dolarjev, navaja francoska tiskovna agencija AFP.
Po ocenah strokovnjakov bo končna škoda odvisna od tega, kako dolgo bo trajalo, da upravljavci prekopa rešijo težavo. Ob tem pa opozarjajo, da se nesreča ne bi mogla zgoditi v bolj neprimernem času. Pandemija covida-19 je namreč že tako pritisnila na svetovne dobavne verige, je spomnil strokovnjak za logistiko na britanski salfordski univerzi Jonathan Owens.
Skozi prekop dnevno po njegovih besedah v normalnih razmerah pluje blago, vredno tri milijarde dolarjev. Britanska pomorska publikacija Lloyd's List pa navaja še večjo številko, okoli 9,6 milijarde dolarjev na dan.
Zaradi obstanka prometa bo posredno in neposredno prizadetih toliko podjetij, da bo dejansko škodo težko oceniti, meni analitik Moody'sa Daniel Harlid. Na drugi strani nekateri spominjajo, da blago, ki bo morda prispelo z zamudo, ni nujno izgubljeno.
Nemška industrija v težavah
Zaporo prekopa občutijo tudi nemška podjetja, zlasti v kemični in farmacevtski industriji, je posvaril glavni ekonomist nemškega združenja kemične industrije VCI Henrik Meincke.
"V nemški kemični industriji in pri njenih strankah so dobavne verige iz Azije trenutno prekinjene," je opozoril Meincke. To vodi v ozka grla pri proizvodnji več pomembnih izdelkov.
"Če Sueški prekop ne bo odprt do konca tedna, se bo položaj občutno poslabšal," je dodal.
Po oceni VCI-ja čez Sueški prekop prispe okoli 16 odstotkov nemškega uvoza kemikalij, 18 odstotkov nemških izdelkov iz tega sektorja pa čezenj potuje v Azijo.
Logistični velikani imajo zdaj dve možnosti: njihove ladje lahko čakajo na splavitev 200.000 ton težkega nasedlega velikana, kar bi lahko trajalo nekaj dni ali nekaj tednov, ali pa odplujejo mimo južnega dela Afrike. Podjetji Maersk in Hapaq-Lloyd menda že resno razmišljata o drugi možnosti. To bo sicer verjetno stalo več dodatnih sto tisoče dolarjev zaradi večje porabe goriva, kar bi po oceni analitika družbe VesselsValue Plamena Matzkoffa povečalo stroške transporta za od 15 do 20 odstotkov.
Ob tem strokovnjaki poudarjajo, da približno 90 odstotkov pošiljk ni zavarovanih za primer zamud. Pravniki bodo imeli tako verjetno polne roke dela z dokazovanjem, kdo je kriv za zamude in bi moral prevzeti stroške. Že samo splavitev nasedle ladje bi lahko stala več milijonov dolarjev, zlasti če bodo z nje morali najprej odstraniti vse zabojnike.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje