Ponesrečena ladja medtem še vedno leži na boku pred otokom Giglio. Nizozemska družba Smit Savage izvaja drugo fazo črpanja nafte iz ladje. Do zdaj so izčrpali devet naftnih tankov ali okoli 1.670 kubičnih metrov od skupno več kot 2.300 ton goriva. Foto: EPA
Ponesrečena ladja medtem še vedno leži na boku pred otokom Giglio. Nizozemska družba Smit Savage izvaja drugo fazo črpanja nafte iz ladje. Do zdaj so izčrpali devet naftnih tankov ali okoli 1.670 kubičnih metrov od skupno več kot 2.300 ton goriva. Foto: EPA
Sojenje
V sodni dvorani se je pojavilo toliko ljudi, da so morali izvajanje sodnega procesa prestaviti v lokalno gledališče v mestu Grosseto. Foto: EPA
Sojenje kapitanu Concordie

Na predhodni obravnavi v italijanskem mestu Grosseto, na kateri naj bi predložili črno skrinjico z ladje, se je zbralo več sto ljudi, med njimi odvetniki, strokovnjaki in preživeli. Zaslišanja se je udeležilo toliko ljudi, da so ga morali prestaviti v tamkajšnje gledališče, vsi hoteli v mestu pa so zasedeni.

Glavni obtoženec, kapitan ponesrečene luksuzne ladje za križarjenje Coste Concordie Francesco Schettino, ki je obtožen večkratnega uboja iz malomarnosti in pobega s potapljajoče se ladje, se na sobotni obravnavi ni pojavil. Njegov odvetnik Francesco Verusio je izrazil zaskrbljenost za varnost svoje stranke, ki je v hišnem priporu v domačem kraju blizu Neaplja.

Analiza črne skrinjice naj bi trajala do tri mesece
Na predhodni obravnavi naj bi državni tožilci predložili dokazni material proti Schettinu: "Hočemo predložiti celotno dokazno gradivo o dogodkih na poveljniškem mostu pred in po tem, ko je ladja nasedla."

Ob tem naj bi imenovali tudi strokovnjaka, ki bi bil odgovoren za analizo podatkov črne skrinjice s ponesrečene ladje. Po navedbah Verusia bi lahko strokovnjaki za analizo potrebovali tudi do tri mesece.

Sorodniki umrlih želijo izvedeti resnico
Več sto preživelih je medtem zahtevalo visoko kazen za kapitana, ki mu grozi 15 let zaporne kazni za vsako smrtno žrtev. V nesreči je umrlo 25 ljudi, sedem pa jih še pogrešajo. Za sam brodolom je sicer predvidena kazen deset let zapora, dodatna zaporna kazen pa Schettinu grozi, ker je z ladje zbežal več ur pred potniki.

"Opazoval sem Schettina in štiri druge člane posadke, ko so zapuščali ladjo. Veliko časa je preteklo, preden smo zaslišali alarm. Veliko ljudi bi lahko rešili, če bi ravnali drugače. Na srečo nisem storil tistega, kar nam je svetovala posadka, in sicer naj se vrnem v kabino. Tako sem se lahko rešil," pa je dejal eden izmed preživelih ob začetku zaslišanja.
Okoli 50 francoskih potnikov medtem namerava skupinsko obtožnico vložiti v ZDA. Po njihovem mnenju naj bi tako od italijanske ladijske družbe Costa Crociere, ki je podružnica ameriške družbe Carnival, dobili veliko višjo odškodnino.

Sojenje kapitanu Concordie