Kdo je bil odgovoren za to, bo dokazal sodni proces, ki se skoraj pet mesecev po odprtju novega viadukta – in 28 mesecev po zrušitvi starega – ni še niti začel.
Poglavitni razlog za nesrečo z Morandijevim viaduktom je bila zarjavelost ene izmed nosilnih jeklenih vrvi, oblečenih v beton. Natančneje: šlo je za zgornji del jeklenega sidra na genovski strani južnega stebra številka 9. To dokazuje 500-stranski dokument, ki ga je pripravila izvedenska ekipa genovske preiskovalne sodnice Angele Nutini.
Nesrečo bi lahko preprečili, če bi viadukt pravilno vzdrževali
Toda ne gre samo za korozijo, saj v dokumentu beremo, da bi lahko nesrečo "z visoko verjetnostjo" preprečili, če bi predpisan "nadzor in vzdrževalna dela opravili po predpisih".
Pomanjkanje nadzora in z njim povezanih dejavnosti, kar je trajalo že desetletja, je bilo najšibkejši člen sistema, za katerega je bilo od sprostitve upravljanja italijanskih avtocest pristojno podjetje Autostrade per l'Italia prek holdinga Atlantia v večinski lasti družine Benetton.
Izkazalo se je, da niso upoštevali niti pomislekov, ki jih je glede vzdrževanja viadukta imel že njegov arhitekt Morandi. Objekt je bil nazadnje vzdrževan leta 1993, kar je 25 let pred nesrečo.
70 osumljencev
Pred genovskim sodiščem se je v preteklih dveh letih nabralo več kot 70 ljudi, ki so osumljeni določene odgovornosti za nesrečo. Večina preiskovancev je povezana s koncesionarskim podjetjem in njegovo hčerinsko družbo za vzdrževanje. Direktor Giovanni Castellucci je bil prejšnji mesec nekaj dni že priprt, sodni proces proti osumljenim pa se bo začel februarja prihodnje leto.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje