Hrvaško tožilstvo preverja navedbe o malverzacijah pri remontu vojaških helikopterjev (fotografija je simbolična). Foto: EPA
Hrvaško tožilstvo preverja navedbe o malverzacijah pri remontu vojaških helikopterjev (fotografija je simbolična). Foto: EPA

Remont je pod drobnogledom tožilcev iz urada (Uskok) zaradi vrste nezakonitih postopkov, a tudi suma, da so remont preplačali, je poročala komercialna hrvaška televizija Nova TV. Kot so dodali, so vložene kazenske ovadbe proti več osebam z obrambnega ministrstva in ZTC-ja v Veliki Gorici pri Zagrebu, ki je leta 2017 generalni remont helikopterjev zaupal ruski družbi Vertoleti Russia.

Nova TV se sklicuje na podpisnike ovadbe, ki sumijo, da so odgovorni preplačali remont desetih vojaških helikopterjev za približno 70 milijonov kun (9,3 milijona evrov). Ruski družbi so za remont plačali 207 milijonov kun (27,6 milijona evrov). Navaja, da so v mednarodnem razpisu spremenili pogoje, potem ko je bilo jasno, da ruska družba nima ustreznih certifikatov za tovrstni remont. Spominja, da so ruski partnerji remont opravili s hrvaškimi tehniki v ZTC-ju v Veliki Gorici.

Podobno poroča tudi zagrebški novičarski portal tportal.hr, ki se sklicuje na besedilo kazenske ovadbe. Piše, da je bila ruska ponudba dražja od drugih ponudb, vključno s ponudbo ukrajinske družbe Avikon. Tudi hrvaška strokovna komisija je rusko ponudbo ocenila negativno in je predlagala pogajanja z drugimi ponudniki, a so se na ministrstvu in v ZTC-ju vendarle odločili za rusko družbo.

Helikopterji izgubili bojne zmogljivosti

Dodatno breme ovadenim naj bi bilo tudi dejstvo, da so hrvaški helikopterji MI-171 Sh po remontu ostali brez oborožitve in je hrvaška vojska po remontu dobila zgolj transportne helikopterje, ki so izgubili bojne zmogljivosti. Kot pojasnjuje tportal.hr, rusko podjetje ni bilo zmožno opraviti remonta oborožitve helikopterjev zaradi tedanjega embarga na uvoz in izvoz ruskega orožja.

Hrvaški mediji poročajo, da od hrvaškega ministrstva za obrambo in ZTC-ja niso dobili nobenih odgovorov na vprašanja o vsebini ovadbe. Spominjajo, da je takratni hrvaški minister za obrambo Damir Krstičević trdil, da je ruska družba imela vse potrebne certifikate ter da so delo opravili kakovostno. Dejstvo pa je, da so po remontu helikopterji pogosto imeli tehnične težave ter da so v nekem trenutku po remontu vsem prepovedali polete.