Letalo Merklove se je moralo konec novembra obrniti, potem ko se je pojavila okvara radijskih zvez. Foto: Reuters
Letalo Merklove se je moralo konec novembra obrniti, potem ko se je pojavila okvara radijskih zvez. Foto: Reuters

Okvare nemških letal so pokazale, v kako zelo kočljivem stanju je večina vojaške opreme te pomembne članice Nata.

Napoved o nakupu novih letal prihaja po polomu novembra lani, ko je kanclerka Angela Merkel zamudila začetek vrha G20 v Buenos Airesu, potem ko se je zaradi pretrgane radijske zveze moralo njeno vladno letalo sredi poleta obrniti nazaj.

Obrambna ministrica Ursula Von Der Leyden je dejala, da bo Nemčija letos kupila novi airbus A350, sledili pa naj bi še dve letali.

Kot poroča Reuters, je kupovanje letal naravnost s produkcijske linije nov pristop za Nemčijo in njeno VIP-zračno floto. Trenutno ima Nemčija v rabi dve, že precej dotrajani letali A340, ki ju je že kupila rabljeni in jih ne izdelujejo več, ob tem pa še eno manjše letalo.

Težave Nemčije

Odmevne okvare nemške zračne flote so razkrile širše težave nemških oboroženih sil, ki skušajo dvigniti svojo raven tehnične pripravljenosti v času, ko običajno rezerviran Berlin previdno zavzema bolj intervencionistično globalno držo.

Poskuse, da bi osvežili svojo pomorsko floto, so ohromili serija zamud pri dobavi, nepredvideni dodatni stroški in tehnična neskladja, medtem ko so Nemci roke, v katerih bi morali izbrati novo floto bojnih letal, zamudili.

Pripetljaj Merklove na poti na vrh G20 sicer ni bil edini v kratkem času - januarja je zaradi okvare drugega vladnega letala v Malaviju za krajši čas obtičal nemški minister za mednarodni razvoj Gerd Mueller.