Foto: EPA
Foto: EPA

Rotterdam in Antwerpen v sosednji Belgiji sta bila dve glavni vstopni točki za Evropo, ki ju je uporabljal mamilarski superkartel s sedežem v Dubaju, ki je nadzoroval tretjino evropske trgovine s kokainom in ga je novembra razbil evropski policijski urad Europol.

Kljub temu pa se pretok kokaina ni zmanjšal. Razlog za tako velik porast zasegov kokaina je občutljivo vprašanje, je za francosko tiskovno agencijo AFP povedal vodja oboroženih carinikov v pristanišču Ger Scheringa. "Zdi se, da je v Evropi veliko kupcev, in če je povpraševanje, je tudi ponudba," je nadaljeval.

Rotterdam je sicer že sprejel pomembne ukrepe, da bi preprečil pot kokaina v Evropo, zlasti s poostrenimi carinskimi pregledi. Vseeno pa je Scheringa priznal, da ne ve, ali obstaja prava rešitev za problem, dokler bodo ljudje to mamilo še naprej uživali.

Tudi župan Rotterdama Ahmed Aboutaleb je obžaloval to, da se pristaniško mesto utaplja v kokainu, in obsodil nasilje, ki spremlja trgovino z mamili. Želi si, da bi pristaniške oblasti pregledale vse zabojnike, ki prihajajo iz Latinske Amerike. Scheringa pa je glede tega dejal, da je največji izziv najti dobro ravnovesje med hitrostjo logistike in pregledom zabojnikov.

Kriminalne združbe uporabljajo prefinjene metode za pošiljanje kokaina preko Rotterdama, pri čemer se pogosto zanašajo na notranje informacije, je dejala strokovnjakinja za mamila pri pristaniški policiji Romilda Schaaf. Kokain je običajno skrit v zabojnikih, včasih pa tudi pod ladjami v odprtinah pod vodno gladino, kjer ga nato najdejo potapljači.

Scheringa je povedal, da so letos v pristanišču zaradi kaznivih dejanj, povezanih s trgovino z mamili, aretirali več kot 70 ljudi, med njimi pa so tako člani tolp kot zaposleni v pristanišču. Pojasnil je, da tolpe pristaniškim delavcem in uradnikom plačujejo do 100.000 evrov, da pomagajo prepeljati velike pošiljke. "To je lahko zaslužen denar, vendar ne vodi nikamor. Če enkrat rečeš da, ne moreš več reči ne," je opozorila Schaaf.

Nizozemski cariniki medtem vztrajajo, da so za zajezitev poplave kokaina pomembni dobri stiki z izvornimi državami, boj proti korupciji pristaniških uslužbencev, pa tudi več pregledov zabojnikov.