Plaža v Draču. Foto: MMC RTV SLO
Plaža v Draču. Foto: MMC RTV SLO

Odprtje novih prostorov veleposlaništva in pred tem častnega konzulata v Draču naj bi bilo napoved novega poglavja sodelovanja s to, vsaj glede gospodarstva, zelo spregledano državo. Obe strani stavita predvsem na sodelovanje v trajnostnem turizmu, saj je tistih, ki obiskujejo Albanijo, vsako leto več.

Albanija postaja pravi turistični magnet, gradi se na vsakem koraku, tudi v glavnem mestu Tirani. Leta 2022 je državo obiskalo 7,5 milijona turistov, lani že več kot 10 milijonov. Prišli so do meje, ko se že soočajo s pomanjkanjem kadra in infrastrukture. Slovenija želi s svojimi izkušnjami pomagati pri ohranjanju narave, gradnji vzdržnega turizma.

"Albanci se lahko veliko naučimo in delimo izkušnje Slovenije. In to ni le turistična država, ima tudi močno gospodarstvo, je proizvajalka. Slovenci denimo v Nemčijo izvozite več, kot pa od tam uvozite, kar je redek primer. Tako je tudi v Albaniji. Smo torej dve državi, ki proizvajata. Zakaj se ne bi povezovali in zakaj ne bi tudi slovenski izdelki prišli v Albanijo," pripoveduje Genci Likoskëndaj, slovenski častni konzul v Draču, ki tudi sam prihaja iz gospodarstva ter tako kot albanski predsednik upa na čim več slovenskih turistov.

Veleposlanik Peter Japelj pozdravlja napredek v odnosih med državama: "Slovenija je že nekaj let dejavna na področju razvojnega sodelovanja, prisotni smo v kulturi, v zadnjih letih opažamo tudi povečanje na gospodarskem področju."

Med podjetji, ki so se med svojim prodorom v tujino odločila tudi za investicijo v Albaniji, je M Sora, kjer so strokovnjaki za okna, stavbno okovje in vrata. Direktor Aleš Ugovšek pravi: "V Albaniji imamo zelo dobre izkušnje, raste kot trg. Zelo radi imamo ljudi tu, posel se dogaja z ljudmi. Treba je spoštovati tudi njihovo kulturo, ne samo, da oni spoštujejo našo."

Za slovenske gospodarstvenike obstajajo številne priložnosti na področju kmetijstva, gozdarstva, obnovljivih virov energije, infrastrukture, pomorskega prometa, trajnostnega turizma in digitalizacije.

Blagovna menjava z Albanijo, za katero je prvi partner še vedno Italija, sicer raste, a je še vedno le slabih 105 milijonov evrov, kar je, na primer, 80 milijonov manj kot s Kosovom.

Predsednica Slovenije Nataša Pirc Musar na uradnem obisku v Tirani