Štirje odtenki znamk, ki imajo tudi različno ceno. Da bi poslali pismo, bi morali uporabiti eno svetlo znamko ali tri črne, kar se je marsikomu zdelo nedopustno. Foto: AP
Štirje odtenki znamk, ki imajo tudi različno ceno. Da bi poslali pismo, bi morali uporabiti eno svetlo znamko ali tri črne, kar se je marsikomu zdelo nedopustno. Foto: AP

Španska pošta je ob obletnici uboja temnopoltega Američana Georgea Floyda – ki ga je ob aretaciji zadušil beli policist zaradi ponarejenega 20-dolarskega bankovca, kar je po svetu in v ZDA sprožilo gibanje Življenja temnopoltih štejejo in množične proteste – izdala posebno serijo znamk.

Ideja je bila, da bi s štirimi monokromnimi znamkami, obarvanimi v različne odtenke, ponazorili barvo kože, pri čemer se cena za posamezno znamko giblje glede na barvo, v katero je obarvana. Najsvetlejša stane 1,60 evra, najtemnejša 0,70 evra.

V promocijskem videospotu znani hip-hop umetnik in aktivist El Chojin pove, da ima svet dovolj rasne diskriminacije in da je treba "potegniti črto". Da je več tisoč ljudi zavzelo ulice, saj obsojajo rasno diskriminacijo, zato želi biti španska pošta Correos del tega gibanja.

"Zato smo oblikovali novo serijo znamk. Correos predstavlja Znamke enakopravnosti, zbirko znamk, ki odseva nepravično in kruto resničnost, ki ne bi smela nikoli obstajati."

Nadaljuje, da na svetu obstajajo posamezniki, ki ocenjujejo ljudi po njihovi barvi kože, "zato imajo te znamke različne cene glede na barvo kože, ki jo predstavljajo. Temnejša kot je barva kože, nižja je njena vrednost. To pomeni, da boste za oddajo pošiljke potrebovali več črnih znamk kot belih. Tako bosta vsako pismo in pošiljka odraz neenakopravnosti, ki jo sproža rasizem. Protest. Enakopravne znamke. Zbirka znamk, ki zahteva, da barva kože ne bi smela determinirati vrednosti posameznikovega življenja."

Vendar pa se je kljub pojasnilu na družbenih omrežjih usul plaz kritik, med njimi tudi takšnih, da gre za "rasizem po naključju", a da je akcija neprimerna.

Pošta je znamke že umaknila iz obtoka.

Je pa zanimivo, da je bila kampanja izvedena v sodelovanju z organizacijo SOS Racism Federation, ki se bori prav proti rasni diskriminaciji.