S to dolžino je azijski velikan za okoli pet kilometrov premagal prejšnjega rekorderja, most Lake Pontchartrain Causeway v ameriški zvezni državi Louisiana.
Uporabili domače znanje
Ogromna struktura, ki ima tri krake, povezuje središče razvijajočega se pristanišča Čingdao na vzhodu države s predmestjem mesta Huangdao, ki leži na drugi strani zaliva Džjaodžov. Kitajci so rekordni most zgradili v le štirih letih za 6,6 milijarde evrov, posebej pa so ponosni na to, da so ga zasnovali domači arhitekti, skupina Shandong Gausu Group, njihove načrte pa udejanjili domači gradbeniki, torej brez tujega znanja.
Gre za cestni šestpasovni most, ki mu oporo daje več kot 5.200 stebrov. Po njem bo promet stekel konec leta, takrat pa naj bi ga prevozilo več kot 30.000 vozil dnevno, ki bodo razdaljo premagala v od 20 do 30 minutah.
Zelo visoke številke
Most sta gradili dve ločeni skupini, vsaka je imela po 5.000 delavcev, ki sta postavljali stebre vsaka s svoje strani obale. Za konstrukcijo je bilo potrebnih ogromnih 450.000 ton železa - za primerjavo, ta količina bi zadostovala za 65 Eifflovih stolpov - in 2,3 milijona kubičnih metrov betona, s katerim bi lahko napolnili 3.800 olimpijskih bazenov.
Kitajci se trkajo po prsih tudi zato, ker je most tako trden, da bi preživel potres osme stopnje po Richterjevi lestvici, močne tajfune in trčenje 300.000-tonske ladje.
Pristanišče in turizem
Čingdao velja za eno najhitreje rastočih in najbolj cvetočih kitajskih mest, saj ima kar 16-odstotno gospodarsko rast. V njem ima sedež kitajska mornarica, zaradi peščenih plaž in pestre zgodovine pa je postal tudi priljubljena počitniška točka.
Dolg, daljši, najdaljši ...
Azijska sila se že zdaj lahko pohvali s kar sedmimi izmed desetih najdaljših mostov na svetu. Na njenem ozemlju leži tudi najdaljši most v absolutni kategoriji, 102 kilometrov dolg železniški most med mestoma Danjang in Kunšan. Neverjetno se zdi, da Čingdao primata najdaljšega mosta čez morje ne bo obdržal prav dolgo, saj se je decembra leta 2009 začela gradnja 50-kilometrskega mosta, ki bo povezal Džuhaj s Hongkongom. Projekt bo stal 7,8 milijarde evrov in bo končan leta 2016.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje