Čeprav v Grčiji kaže na črno poletje, pa obstajajo nekatere izjeme. Otok Kos, ki leži v bližini Rodosa, je letos dosegel osemodstotni porast rezervacij, otok Mikonos pa je zadržal enako raven kot lani. Foto:
Čeprav v Grčiji kaže na črno poletje, pa obstajajo nekatere izjeme. Otok Kos, ki leži v bližini Rodosa, je letos dosegel osemodstotni porast rezervacij, otok Mikonos pa je zadržal enako raven kot lani. Foto:
Atene
Podobe Grčije, ki so v zadnjih mesecih preplavile svetovne medije, so bile tiste protestov, nasilja in zamaskiranih policistov. Foto: Reuters
Atene
Grčija je zapadla v hudo dolžniško krizo, ko jo je prislilia, da si je sposodila denar in uvedla številne stroge varčevalne ukrepe. Foto: EPA

Kljub soncu, peščenim plažam in živahnemu nočnemu življenju Grčija letos sameva. Plaže so bolj kot ne prazne, bari ne pokajo po šivih kot po navadi, hoteli in hotelsko osebje pa samevajo. "Težko obdobje je, resnično potrebujemo goste," je povedal gospod Minaidis, lastnik hotelčkov v kraju Faliraki na severovzhodu države, kjer sicer gostuje nekaj parov in uživa v pogledu na turkizno vodo Egejskega morja. "To so tisti, ki so si izbrali last-minute ponudbo," je povedal Minaidis, ki je svoje cene spustil za 20 odstotkov, da bi lahko vsaj približno napolnil 350 sob v svojih dveh hotelih.

"Turizem je letos v Grčiji prava bitka za obstoj," je povedal Panajotis Tokuzis, vodja združenja grških hotelirjev in lastnik majhnega apartmajskega naselja. "Veliki hoteli nas s svojimi nižjimi cenami izrinjajo s trga," je še dodal Tokuzis, ki je povedal, da gostišča ponujajo sobe tudi za 15 evrov na noč, kar je občutno manj kot prejšnja leta.

Plaže in ulice samevajo
Dokaze, da bo letošnja turistična sezona v Grčiji veliko slabša od prejšnjih let, je mogoče najti povsod. Na plažah je mogoče na prste prešteti ležalnike, ki so zasedeni, koraki osamljenih duš odmevajo po kamnitih ulicah grških mest, nekateri manjši hoteli ali gostišča se sploh niso odprli, tisti, ki so se, zgledajo zapuščeni. Terase in balkoni so prazni, poraščeni z zelenjem, z občasno brisačo, ki priča o redkih znakih življenja.

Tudi Rodos, otok s 117.000 prebivalci, ki je bil še leta 2008 na vrhu seznama najbolj priljubljenih evropskih destinacij, letos sameva. V turističnem uradu so povedali, da so letos samo na Rodosu ugotovili 20 odstotkov manj rezervacij, po vsej državi pa 30 odstotkov. Samo prejšnji mesec so prejeli 30.000 odpovedi turističnih aranžmajev, predvsem zaradi nemirov in protestov, ki so v zadnjih mesecih že večkrat zajeli ulice grških mest, in v Atenah terjali tudi tri življenja, ter jih delavci in sindikati še napovedujejo.

Ljudje v krizi iščejo najugodnejše ponudbe
Rezervacije iz Nemčije in Velike Britanije, ki po navadi v Grčijo "pošljeta" 13 milijonov turistov, so se zmanjšale za 20 odstotkov, a so v turističnih agencijah v obeh državah prepričani, da je to predvsem zaradi krize in pomanjkanja denarja, ne zaradi protestov in nemirov v Grčiji. "Britanske turiste bolj skrbi padanje vrednosti funta kot pa protesti v Atenah in letos iščejo predvsem ugodne ponudbe," so povedali na združenju britanskih turističnih agencij. Ob tem so dodali še, da se bodo morali grški ponudniki prilagoditi cenejšim regionalnim tekmecev, kot je Turčija, ki je imela 30-odstotno rast tujih gostov.

Obeti, da bo grški turizem, ki sicer predstavlja približno 18 odstotkov BDP-ja, pripomogel k reševanju grškega gospodarstva, so se izkazali za pobožne želje, a ponudniki turističnih storitev še niso obupali. "Poleg prelepih plaž, ki jih je v Grčiji na pretek, smo letos spustili cene, Akropola pa se je znebila vseh gradbenih odrov," je povedal namestnik ministra za kulturo in turizem Giorgos Nikitiadis, ki je kot poseben dosežek izpostavil, da so oblasti dokončale prenovo vseh pomembnih grških spomenikov, ki čakajo na nove turiste. Ob tem je dodal še, da je letos Grčija zaradi padca vrednosti evra še posebej zanimiva za ameriške turiste.

Turistični delavci se ne dajo
Turistični delavci so prepričani, da so za padec povpraševanja in obiska krive dolžniška kriza, protesti in nasilje. "Naša edina reklama letos, so bile slabe novice v svetovnih medijih," je povedal gospod Minaidis, ki pa upa, da še vedno ni prepozno, in da se bo sezona še obrnila turističnim ponudnikom v prid.