Stavke, ki jih je organiziral sindikat Verdi, so zajele 14 od 16 zveznih dežel, vključno z Berlinom. V prestolnici naj bi se stavke končale že danes, drugod se bodo podaljšale do sobote.
Sindikalnim shodom zaposlenih v javnem potniškem prometu so se pridružili tudi v okoljskem gibanju Petki za prihodnost, ki so v več kot 100 mestih pozivali k do okolja prijaznejšemu prevozu ter poleg odločnejših ukrepov za boj proti podnebnim spremembam zahtevali tudi boljše delovne pogoje za zaposlene v javnem potniškem prometu.
"Medtem ko se nemška vlada izgublja v reševanju nesoglasij, sta Verdi in gibanje Petki za prihodnost enotna. Skupaj se borita za varstvo podnebja, dobra delovna mesta in naložbe v javni promet, s katerimi država že dolgo zamuja," je povedala podnebna aktivistka Luisa Neubauer.
Iz sindikata so sporočili, da so trenutni pogovori, kjer si prizadevajo za skrajšanje delovnega časa in več dopusta, zastali.
To je bil drugi val stavk javnega prevoza, ki je v zadnjih tednih zajel skoraj vso državo. Sklical jih je sindikat Verdi, ki zastopa približno 90.000 zaposlenih v več kot 130 občinskih prevoznih podjetjih.
Berlinski javni prevoznik BVG je stavko označil za "nepotrebno in popolnoma pretirano".
Osrednji kamen spotike med sindikatom Verdi, ki v trenutnih pogajanjih za novo kolektivno pogodbo zastopa okoli 90.000 delavcev iz več kot 130 lokalnih prevozniških podjetij po vsej državi, in nemško vlado predstavlja skrajšanje delovnega časa za izmenske delavce. Med zahtevami so tudi daljši počitki med izmenami in več dni dopusta.
V nekaterih nemških zveznih deželah, zlasti na območju nekdanje Nemške demokratične republike, kjer plače še vedno zaostajajo za tistimi v nekdanji Zahodni Nemčiji, pa zaposleni zahtevajo tudi zvišanje plač. Ne stavkajo pa delavci na Bavarskem, ker je tam aktualna kolektivna pogodba še vedno v veljavi.
Nemčija se trenutno spopada z visoko inflacijo, kar je privedlo do številnih stavk.
Obetajo se nove stavke in zastoji
Potniki železniškega prometa bi se lahko spopadli z novimi zastoji, saj so včeraj propadli več tednov trajajoči pogovori med sindikatom strojevodij GDL in družbo Deutsche Bahn (DB) v državni lasti.
Tiskovni predstavnik DB-ja je dejal, da je železniki prevoznik sprejel "daljnosežne kompromise", vendar je GDL "trdno vztrajal pri zahtevi po 35-urnem delovniku ob nespremenjenem plačilu", je poročal Deutsche Welle.
Direktor človeških virov v DB-ju Martin Seiler je dejal, da je bilo podjetje pripravljeno popustiti pri skrajšanju delovnega časa, vendar sindikati "v zadnjih štirih tednih niso hoteli narediti niti enega samega premika". Predstavniki sindikata GDL so obtožili DB, da je informacije o pogajanjih posredoval javnosti in odstopil od pogajanj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje