Schettino ne prevzema krivde za nesrečo razkošne potniške križarke, ki je plula preblizu obale, ker je hotel kapitan izvesti poseben pozdravni manever. Foto: EPA
Schettino ne prevzema krivde za nesrečo razkošne potniške križarke, ki je plula preblizu obale, ker je hotel kapitan izvesti poseben pozdravni manever. Foto: EPA
Costa Concordia
Costo Concordio so prejšnji teden dvignili v pokončen položaj. Foto: EPA

Schettino se je ob prihodu v gledališče, ki se v mestu Grosseto začasno uporablja kot sodna dvorana, izognil pogovoru z novinarji. Malce zgovornejši so bili njegovi odvetniki, ki si želijo, da bi na ladjo, ki so jo pred dnevi dvignili s skal in jo spravili v pokončen položaj, poslali skupino strokovnjakov.

"Zdaj je mogoče izvesti preiskavo na krovu Concordie. Deli ladje so nad vodo in delo se lahko začne," je novinarjem pred sodno dvorano pojasnil odvetnik Francesco Pepe. S preiskavo želijo odvetniki ugotoviti, ali so k nesreči prispevale tudi morebitne tehnične težave.

"Resnico bomo lahko odkrili in razumeli le po novi preiskavi naprav, kot so generatorji za primer nesreče, vodotesna vrata in sistemi za spuščanje rešilnih čolnov," je dejal Pepe.

Obtožnica Schettina dolži uboja 32 ljudi, ki so umrli, ko je ladja nasedla in se prevrnila na bok pred otokom Giglio. Kapitan je obtožen tudi povzročitve nesreče in tega, da je ladjo zapustil, preden je bila končana evakuacija. Grozi mu do 20 let zapora.

Na sodišču je za nesrečo okrivil krmarja in poudaril, da je Indonezijec napačno in prepozno izpolnil njegove ukaze.

Njegove navedbe je že pred tem na sodišču zavrnil strokovnjak državnega tožilstva, ki je povedal, da je krmar sicer storil nekaj napak, a te niso bile odločilne za nesrečo. Po njegovih besedah bi se trčenje vseeno zgodilo, tudi če bi se Indonezijec na ukaze odzval pravočasno.

Kapitan kaže s prstom na lastnico ladje
Zaradi pobega s ponesrečene ladje si je Schettino med Italijani prislužil vzdevek "kapitan Strahopetni".

52-letni kapitan je še prepričan, da bi morala svoj del krivde prevzeti tudi lastnica ladje, družba Costa Crociere. Nekaj potnikov je moralo namreč poskakati v ledeno mrzlo vodo, saj so se pojavile težave s spuščanjem rešilnih čolnov.

Odvetnik družbe Costa Crociere Marco De Luca je novinarjem zatrdil, da je bila prvotna preiskava ladje, opravljena pred začetkom sojenja, "izčrpna". Sodniki naj bi o zahtevi Schettinovih odvetnikov odločili ta teden.