"To je bila res tragedija, tragedija, da se je to zgodilo zaradi čiste neodgovornosti. Kar je storil pilot Quiroga, je bil množični umor," je bil oster brazilski pilot, ki je za Guardian spregovoril anonimno, a s tem povzel mnenje številnih v cehu, ki ostro kritizirajo nepotrebno tveganje 36-letnega bolivijskega pilota Miguela Quiroge in bolivijske čarterske letalske družbe LaMia.
Brazilski časopis Estado de S Paulo poroča, da je isto Aerospaceovo letalo letelo na štirih drugih trasah na robu svojih zmožnosti goriva. Neki drugi brazilski pilot, Evandro Garcia, uperja prst tudi v bolivijske oblasti za civilno letalstvo, ki imajo precej ohlapnejša pravila od preostalih južnoameriških držav.
Eden izmed lastnikov LaMie, Gustavo Vargas, je bil leta 2006 pilot bolivijskega predsednika Eva Moralesa, njegov sin Gustavo Vargas ml. pa je bil pri bolivijski agenciji za civilno letalstvo zadolžen za izdajo licence pogubljenega letala. Vargas mlajši je bil med tistimi, ki so jih v okviru preiskave nesreče 1. decembra suspendirali, poroča AP. Marcelo Chavez, regionalni direktor bolivijske agencije za nadzor nad zračnim prometom in eden izmed suspendiranih višjih uradnikov, pravi, da je inšpektor opozoril na težave letala z gorivom, a je letalo kljub temu polet nadaljevalo, nadzorniki zračnega prometa pa niso imeli pooblastil, da bi ga ustavili.
Čas poleta enak dosegu letala
V Braziliji, ki je v strmoglavljenju izgubila eno najobetavnejših mladih ekip, zdaj kroži načrt poleta LaMiinega letala, iz katerega je razvidno, da sta bila predviden čas poleta in doseg letala povsem enaka - 4 ure in 22 minut, kar pomeni, da ni bilo niti najmanjše rezerve ali časa za zamude. Ko se je letalo v ponedeljek zvečer bližalo svojemu cilju, je pilot sporočil, da mu zmanjkuje goriva, čeprav ni izdal uradnega klica v sili, a je predenj vskočilo neko drugo letalo s tehničnimi težavami, zaradi česar je moralo bolivijsko letalo krožiti, dokler mu ni zmanjkalo goriva.
Svojci žrtev in brazilski piloti menijo, da ne bi smeli pustiti Quirogi, da poleti s tako pomanjkljivim načrtom poleta, ki ni predvideval ne dotakanja goriva, ne daljšega poleta od predvidenega, ne možnosti, da bi doseglo drugo letališče.
Njihovo jezo in frustriranost so še okrepila poročila, da je bil Quiroga tudi partner LaMie, zaradi česar ugibajo, da se ni ustavil za dolivanje goriva iz finančnega oportunizma. Kot so poročali mediji, je imelo letalo pri vzletu v bolivijskem Santa Cruzu zamudo (domnevno naj bi iskali izgubljeno videoigro enega izmed nogometašev), zaradi česar se ni ustavilo za dolivanje goriva na manjšem letališču Cobija, ker je bilo to že zaprto. V takem primeru bi moral pilot na dolivanje v Bogoto, a se je očitno Quiroga raje odločil, da tvega brez dolivanja.
"77 človeških življenj je bilo v rokah enega pilota. Tu ni šlo zgolj za eno družino. Nesreča je pretresla ves svet, nobenega dvoma ni, da je družba naredila napako," je dejala 19-letna Caroline Machado, ki je v strmoglavljenju izgubila strica Eduarda Preussa, enega izmed trenerjev ekipe.
"Prosimo odpuščanja"
Ob vse večjem pogromu nad pilotom se je oglasil njegov tast Roger Molina in prosil za odpuščanje. V intervjuju za TV Globo je dejal, da si želi povedati "na milijone Brazilcem, a še posebej svojcem, otrokom, staršem ter bratom in sestram Chapeca, da nam je zelo, zelo žal". "Reci "žal nam je", ne reši ničesar, ampak želimo prositi odpuščanja."
Nekateri svojci za nesrečo krivijo tudi klub, ki je izbral LaMio za prevoznika. Osmar Machado, čigar sin Filipe, branilec Chapecoenseja, je umrl na očetov 66. rojstni dan, se sprašuje, zakaj je ekipo sploh prevažalo čartersko letalo. "Dobiček prinaša lakomnost. To letalo je pokončalo 71 ljudi."
Podobnega mnenja je Williams Brasiliano, stric vezista Arthurja Maie, ki pravi, da bi se dalo strmoglavljenju ogniti, če bi ekipa za polet v Kolumbijo izbrala komercialno letalo, ne pa čarterja. "Poglejte, kako zapleten bi bil ta polet, tudi če bi prišel na cilj," je Brasiliano v joku komentiral pot ekipe, ki je vključevala polet iz Sao Paula v Bolivijo na komercialnem letalu, nato pa nadaljevanje poti s čarterjem. "Tudi če bi prišli v Medelin, je jasno, da bi bili preveč utrujeni od poti za dobro igro v finalu. To ni prav. Dvomim, da bi večji klub storil enako."
Tiskovni predstavnik Chapecoenseja Andrei Copetti odločitev brani, češ da je več kot 30 klubov letelo z LaMio, vključno reprezentanci Argentine in Bolivije, tudi Chapecoense sam pa je že letel z njo.
Pol mesta na žalni slovesnosti
Danes se je na spominski slovesnosti za žrtvami na stadionu kluba Chapecoense in pred njim v hudem nalivu zbralo okoli 100.000 ljudi - polovica vseh prebivalcev mesteca Chapeco na jugu Brazilije.
Nesrečna ekipa bi morala v kolumbijskem Medelinu odigrati finale Južnoameriškega pokala - njihov daleč največji uspeh -, a je usoda hotela drugače. Strmoglavljenje letala je preživelo šest ljudi, od tega trije nogometaši. Od 71 smrtnih žrtev jih je bilo 19 nogometašev, številni drugi pa so bili člani podporne ekipe, trenerske ekipe in novinarjev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje