Iz nemške verige na pritožbe, ki so se vsule na njihove poslovalnice (tudi slovenske), odgovarjajo, da gre za njihovo politiko odstranjevanja vseh verskih simbolov z embalaž, da bi bili tako kar se da "versko nevtralni".
"Spoštovani, blagovno znamko Eridanous imamo v ponudbi že več kot 10 let, v tem času pa je bila njena embalaža večkrat spremenjena. Iskreno obžalujemo, če smo z zadnjo verzijo kogar koli užalili, in zagotavljamovam , da do tega ni prišlo namerno. Vse vaše povratne informacije bomo vsekakor tudi upoštevali in vsekakor posredovali pristojnim za to zadevo," so na pritožbe prek Facebooka odgovorili pri slovenski izpostavi Lidla.
Tisti, ki jih je embalaža grške linije zmotila, menijo, da ne gre za tako nedolžno zadevo, ampak za dobrikanje muslimanskim kupcem in zavračanje kristjanov, obenem pa kot dokaz prilagajo embalažo Lidlove orientalske linije izdelkov s prepoznavnim polmesecem, kjer se za "brisanje realnosti" niso odločili.
Cerkev Anastasis na Santoriniju je sicer najpogosteje uporabljena ikonografija za trgovske izdelke grških linij - ne samo Lidlovih. Prepoznavna modra kupola je bila deležna številnih stilizacij - vključno s takimi brez majhnega belega križa, kot denimo na grških jogurtih, ki jih prodajajo v francoski verigi E. Leclerc - a je morda pri Lidlu celotna zadeva najbolj očitna, ker gre dejansko za retuširano fotografijo.
Kulturna nesenzibilnost
Pri Guardianu menijo, da v potezi ne gre iskati kakšnih globljih, zloveščih namenov, temveč da gre bolj za dejanje "birokratske nesposobnosti" in pomanjkanje kulturne senzibilnosti, le da v tem primeru senzibilnosti do lastne kulture. Krščanstvo je eden osrednjih elementov evropske kulture, že 2.000 let in celo danes, evropski slog sekularizma pa ima z njim popolnoma simbiotičen odnos, piše britanski časnik.
"Ideal Evrope, v kateri ljudje nimajo več verskih sporov, je razumljiv, a nedosegljiv, dokler obstajajo konflikti znotraj celine - kar je do konca človeštva," še pišejo in opozarjajo, da je pravoslavno krščanstvo, ki ga izbrisani križi predstavljajo, močen in vpliven del grškega vsakdana.
Ob vsem tem pogromu na Lidl ostaja vprašanje, ali niso s tržno potezo, ki naj bi promovirala versko nevtralnost verige, ustrelili v prazno in več kupcev izgubili, kot pridobili.
I love Lidl's Eridanous Greek food range but I shan't shop there again till @LidlUK restores the Cross to its packaging. Please boycott Lidl https://t.co/1Tv9IbVltJ
— Simon Richards (@simplysimontfa) September 4, 2017
German #Lidl removes Orthodox cross from pic of Greek church on product, to be "neutral on religion."
— Boris Malagurski (@malagurski) September 5, 2017
They remain "positive on idiotic." pic.twitter.com/U8WqDgUpz7
Not sure whether this is #fakenews or #fakefood. '#Lidl airbrushes Christian cross out of the picture' https://t.co/3fzV6BnHiJ pic.twitter.com/4ERhABouX8
— Ruth Gledhill (@RuthieGledhill) September 4, 2017
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje