Medijska krajina v Združenem kraljestvu je pod hudim pritiskom zaradi upadanja prodaje tiskovin in upada oglaševanja. Foto: EPA
Medijska krajina v Združenem kraljestvu je pod hudim pritiskom zaradi upadanja prodaje tiskovin in upada oglaševanja. Foto: EPA

Britanski sindikat zato vladi v Londonu predlaga, naj denarna sredstva zagotovi tako z zvišanjem novega davka na digitalne storitve kot tudi s financiranjem dolgoročnega načrta za okrevanja medijske industrije, ki se že nekaj časa spopada z upadanjem prodaje tiskovin in oglaševalskih prihodkov.

Davek, ki ga je britanska vlada uvedla z aprilom, morajo med drugim plačevati upravljavci iskalnikov, družbenih medijev in storitev spletne prodaje, katerih letni prihodki presegajo 25 milijonov funtov. Vlada naj bi z novim davkom do leta 2025 zbrala 500 milijonov funtov (570 milijonov evrov).

Del prispevnega davka za medije

Britanski sindikat novinarjev meni, da bi morala del teh sredstev nameniti medijem, brez katerih demokratična družba po njihovih navedbah ne more obstajati. "Novice se selijo na različne digitalne platforme, ki lastnikom prinašajo ogromne zaslužke, Veliki Britaniji pa od tega zelo malo davkov," je dejal namestnik generalnega sekretarja sindikata Seamus Dooley.

Velika svetovna tehnološka podjetja imajo namreč praviloma sedeže v davčno ugodnejših državah, medtem ko visoke prihodke ustvarjajo praktično povsod. Nekatere države so zato že uvedle posebni davek za takšna podjetja. O njem se govori tudi na ravni EU-ja ter Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj.