Kot so ob odločitvi za spremembo načina svojega poslovanja pojasnili pri New York Timesu, so vse spletne storitve za naročnike tiskane izdaje brezplačne, naročniki spletnih izdaj pa lahko izbirajo med tremi možnostmi: 15 dolarjev za štiri tedne bo treba plačati za spletni dostop in dostop do vsebin za pametne telefone, 20 dolarjev bo omogočalo dostop na spletu in dostop za iPad, 35 dolarjev pa bo treba plačati za štiri tedne dostopa do spleta, pametnih telefonov in tabličnih računalnikov.
Tudi tisti bralci, ki se ne bodo odločili za nobeno izmed možnosti, bodo lahko brezplačno na mesec prebrali 20 člankov, bralci, ki do New York Timesa dostopajo prek spletnih iskalnikov in socialnih omrežij, pa bodo lahko brezplačno dostopali tudi do vseh tam objavljenih vsebin. Z Googla bo tako mogoče dnevno prebrati do pet člankov, ki se ne bodo šteli v mesečno kvoto, branje člankov, če vas bodo nanje napotili na Twitterju ali Facebooku, pa bo brez kvote.
Prva stran spletne strani bo vidna in bodo obiskovalci po njej lahko brezplačno brskali, glavne novice pa bodo dostopne tudi na pametnih telefonih in tabličnih računalnikih.
Še vedno želijo ohraniti domet in vpliv
Arthur Sulzberger, ki je na čelu New York Timesa, predvideva, da bo njihov časopis na spletu kljub plačljivim vsebinam ohranil okoli 90 odstotkov svojih bralcev, saj je plačljivi zid (paywall) namenoma zgrajen zelo luknjičasto, da bi tako "ohranili pomemben domet in vpliv" časopisa. Sulzberger je ob tem dejal, da je njihov pristop naložba v prihodnost. "Če je bilo še pred nekaj leti iluzorno pričakovati, da bodo ljudje za vsebino na spletu plačevali, so se časi spremenili," je prepričan Sulzberger, a da morajo kljub temu paziti, kako postaviti pravo ceno svojemu delu, da ne bi izgubili preveč bralcev.
Za ukrep so se odločili, ker ima New York Times, tako kot drugi časniki in revije v ZDA in drugod po svetu, težave z upadanjem prihodkov od oglaševanja in vse manjšo naklado. Za to je poleg drugih dejavnikov krivo tudi to, da bralci vse bolj prehajajo k brezplačno dostopnim novicam na medmrežju, zato časopisne hiše iščejo nove poti za ustvarjanje prihodkov, kamor spada tudi zaračunavanje dostopa do vse bolj branih spletnih novic.
"Z brezplačnimi možnostmi ohranjajo bralce"
"Brezplačna uporaba vsebin prek socialnih omrežij in spletnih iskalnikov je ključnega pomena," je za CNN povedal Sree Sreenivasan z univerze Columbia. "Tako New York Times ne bo izgubil prevelikega števila bralcev, prav tako pa bodo ohranili svoje glavno občinstvo," je še dodal. Ob tem je povedal, da bi si morali izbrati zelo preprost način plačila, da ne bi tako od poslovanja z njimi odvrnili prevelikega števila bralcev.
Spletni New York Times ima približno 15 milijonov različnih obiskovalcev vsak mesec, na tiskano izdajo je naročenih približno 400.000 ljudi, vsak dan pa v ZDA in drugod po svetu prodajo približno 928.000 kopij časnika.
Kakšna bo usoda New York Timesa in kaj se bo dogajalo z dobičkom časopisa v prihodnosti, bodo zelo podrobno spremljali številni medijski strokovnjaki in ustvarjalci spletnih medijev. Če bo New York Times zgodba o uspehu, se bodo nekaterim plačljivim spletnim časopisom (The Times, Wall Street Journal) morda pridružili še drugi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje