Deset letal in deset ladij še vedno preiskuje ogromno območje v Indijskem oceanu približno 2.000 kilometrov zahodno od Pertha, saj preiskovalci predvidevajo, da je tam 8. marca strmoglavilo letalo z 239 ljudmi.
Ladjam se je pridružila tudi avstralska vojaška ladja, opremljena z ameriškim detektorjem za črne skrinjice, ki pa lahko začne svoje delo opravljati šele, ko najdejo razbitine. A črna skrinjica izginulega boeinga bo oddajala signal zgolj še teden dni, tako da se čas naglo izteka.
"Prav gotovo ne postavljam časovne omejitve za iskanje," je zatrdil Abbott novinarjem po srečanju z reševalnimi ekipami v zračnem oporišču v Perthu. "Intenzivnost našega iskanja in razsežnost naših operacij se povečujeta, ne pa zmanjšujeta," je dejal in dodal, da so zaradi žalujočih družin pogrešanih potnikov dolžni iskanje nadaljevati.
So letalo razglasili za izgubljeno prekmalu?
Omenjene družine ostro kritizirajo Malezijo - tako zaradi preiskave kot tudi zaradi iskanja samega. Kaplja čez rob pa je bil sklep preiskovalcev, da je, glede na satelitske podatke, letalo neizpodbitno strmoglavilo v Indijski ocean, kot so obupane svojce in skeptično javnost obvestili prejšnji teden.
Abbott zavrača očitke, da se je njegov malezijski kolega prenaglil z novico, da je letalo in vsi na njem izgubljeni. "Ne, vsi dokazi kažejo, da je letalo izgubljeno in da je bilo izgubljeno nekje na jugu Indijskega oceana," je zatrdil. Po mnenju malezijskih oblasti je letalo kako uro po vzletu iz Kuala Lumpurja najverjetneje nekdo namerno preusmeril iz začrtane poti v Peking.
A čeprav se kot glavni osumljenec najpogosteje omenja pilot, preiskovalci še vedno ne najdejo nobenega motiva za ugrabitev ne pri njem ne pri 227 potnikih in 11 članih posadke.
Kitajci blažijo retoriko
Do Malezije je bil zelo kritičen tudi uradni Peking, saj sta med potniki kar dve tretjini kitajskih državljanov. So pa Kitajci v zadnjih dneh retoriko vseeno malce omehčali, češ da je razumljivo, da vse občutljive informacije ne morejo v javnost. "Čeprav je malezijska vlada krizo obravnavala precej okorno, moramo razumeti, da gre za morda najbizarnejši incident v zgodovini azijskega civilnega letalstva," so zapisali v uvodniku časnika China Daily. "Javnost ne bi smela kriviti malezijske oblasti, da so ob odsotnosti trdnih dokazov načrtno prikrivale podatke."
Satelitski posnetki skoraj vsakodnevno na širšem območju iskanja razkrivajo "potencialne razbitine", a so se za zdaj vsi tovrstni sumljivi predmeti izkazali za smeti, vključno z včerajšnjim "odkritjem" ostankov ribiških mrež.
Nova teorija zarote
Se je pa med čakanjem pojavila še ena nova, morda najbolj šokantna teorija zarote, po kateri za izginotjem letala stoji 77-letni britanski milijarder Jacob Rothschild. Pregled potnikov na letalu namreč razkriva, da je bilo na krovu kar 20 inženirjev ameriške tehnološke družbe Freescale Semiconductor, ki se ukvarja z razvojem mikroprocesorjev in senzorjev.
Med temi 20 so bili tudi štirje kitajski lastniki patenta nevarnega mikročipa KL-03, ki pomeni prihodnost elektronskega vojskovanja - peti lastnik, ki mu zdaj pripadajo vse pravice do mikročipa, je prav Rothschild. Omenjeni čip so predstavili zgolj dan pred izginotjem boeinga 777 malezijske družbe Air Malaysia, že čez štiri dni pa je Ameriški urad za patente patent odobril.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje