Med protesti je ena ženska omedlela, zato so ji reševalci nudili prvo pomoč. Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Med protesti je ena ženska omedlela, zato so ji reševalci nudili prvo pomoč. Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Hočemo resnico!" in "Zakaj ste nas pustili tako dolgo čakati?" je pisalo na transparentih, ki so jih svojci prinesli s seboj. Napisali so tudi izjavo, v kateri letalski družbi, vladi v Kuala Lumpurju in malezijski vojski očitajo, da so skušale prikriti resnico, da so lagale njim in vsemu svetu ter da so iskanje vodile napačno. Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Iskalno akcijo prekinili zaradi vremena

Sorodniki pogrešanih potnikov na izginulem letu MH370 letalske družbe Malaysia Airlines so jezni na malezijske oblasti, ker jim te po njihovih besedah prikrivajo podatke in nočejo povedati resnice.

Zato je okoli 200 svojcev dve uri protestiralo pred veleposlaništvom Malezije v Pekingu, kar dve tretjini potnikov na letalu je bilo namreč Kitajcev. "Hočemo resnico!" in "Zakaj ste nas pustili tako dolgo čakati?" so bili napisi na transparentih, ki so jih s solzami v očeh držali v rokah.

Del krivde za nesrečo pripisujejo malezijskim oblastem in letalskemu prevozniku Malaysia Airlines.

Ravno zato so napisali izjavo, v kateri letalski družbi, vladi v Kuala Lumpurju in malezijski vojski očitajo, da so skušale prikriti resnico, da so lagale njim in vsemu svetu in da so iskanje vodile napačno. Pred veleposlaništvo je prišlo tudi do trenj, saj so svojci v obupu na policiste metali ustekleničeno vodo. Okoli veleposlaništva so sklenili tudi človeško verigo miru.

Poziv direktorja letalske družbe k odstopu
Na vprašanje novinarjev, ali bo zaradi nedavnih dogodkov odstopil direktor letalske družbe Malaysia Airlines Ahmad Džauhari Jahija, jim je ta odgovoril, da bo še razmislil, rekoč: "Pustimo času čas." Letalska družba je svojcem ponudila 5.000 dolarjev za vsakega potnika na izginulem letalu. Prav tako so jim glede na sam razplet iskalne akcije pripravljeni plačati dodatne zneske.

Malezija "dvignila roke" nad iskalno akcijo
Malezijski premier Nadžib Razak je v ponedeljek sporočil, da je letalo, ki je izginilo 8. marca, padlo v južni Indijski ocean. Kot je pojasnil na novinarski konferenci v Kuala Lumpurju, nesreče letala ni preživel nihče od 239 ljudi na krovu. Kot je še pojasnil, so to ugotovili po najnovejši analizi satelitskih podatkov.

Besede malezijskega premierja je potrdil tudi izvršni direktor letalskega prevoznika Malaysia Airlines Ahmad Džauhari Jahija. "Ne vemo, zakaj, ne vemo, kako se je zgodila ta grozna tragedija ... Novica, ki je bila objavljena sinoči in prenesena družinam, je resničnost, s katero se moramo sprijazniti in jo moramo zdaj sprejeti," je dejal.

Oglasile so se tudi kitajske oblasti
Namestnik kitajskega zunanjega ministra je od malezijskih oblasti že zahteval pojasnilo ponedeljkove izjave malezijskega premierja in predajo novih satelitskih posnetkov, na katerih utemeljujejo svoje sklepe. Kritike letijo tudi na Malaysian Airlines, ker naj bi nekatere svojce kar s SMS-sporočili seznanil, da nesreče ni preživel nihče.

Še vedno iščejo črno skrinjico
Avstralski urad za varnost v pomorstvu (Amsa), ki usklajuje večnacionalno iskalno akcijo v južnem Indijskem oceanu, je medtem sporočil, da so morali iskanje letala MH370 zaradi močnega vetra, dežja, visokih valov in nizke oblačnosti prekiniti. Iskanje se bo predvidoma nadaljevalo v sredo.

Kot je iz Pekinga za prvo jutranjo kroniko poročal Uroš Lipušček, so si strokovnjaki pomagali s t. i. Dopplerjevim efektom, "na podlagi katerega je mogoče določiti lokacijo predmetov s proučevanjem spreminjanja frekvenc, ki jih oddajajo predmeti, ki se premikajo".

Avstralska in kitajska vojaška letala so v južnem koridorju v Indijskem oceanu v ponedeljek odkrila štiri večje in več manjših neidentificiranih predmetov, ki bi lahko bile razbitine pogrešanega letala. Ameriška letala poskušajo kljub temu odkriti signale črnih skrinjic, ki bi lahko dale odgovor na vprašanje, kaj se je dogajalo na letalu, preden je to padlo v morje. Strokovnjaki opozarjajo, da naprave v kabini snemajo pogovore samo zadnji dve uri poleta, letalo pa je bilo v zraku skoraj 8 ur. Zato morda nikoli ne bo znano, kaj se je dogajalo v pilotski kabini v najbolj kritičnih trenutkih, ko je letalo izginilo z radarskih zaslonov.

Iskalno akcijo prekinili zaradi vremena