Britanski otroci kmalu ne bodo več gledali oglasov, ki jih vabijo k prehranjevanju s hitro prehrano. Foto: EPA
Britanski otroci kmalu ne bodo več gledali oglasov, ki jih vabijo k prehranjevanju s hitro prehrano. Foto: EPA
Z gibanjem do zdravja
Čedalje več britanskih otrok ima težave s preveliko težo. Vsi strokovnjaki opozarjajo, da je potrebno spremeniti ne le njihove prehranjevalne navade, temveč tudi življenjski slog, predvsem se morajo več gibati. Foto: EPA

Britanski medijski regulator Ofcom je prepovedal oglaševanje hrane in pijače, bogate s soljo, sladkorjem in z maščobo, s čimer želijo pomagati v boju proti debelosti, ki je vedno večji problem britanske mladeži. Kar 16 odstotkov fantkov, starih med 2 in 10 leti, ima težave s težo, medtem ko je pretežkih 10 odstotkov deklic iste starosti.

Velika Britanija bo z uveljavitvijo pravil, kar naj bi se zgodilo januarja prihodnje leto, postala ena izmed držav z najstrožjimi pogoji oglaševanja v EU-ju. Še strožja pravila ima le Švedska, kjer je kakršno koli oglaševanje med otroškim programom v celoti prepovedano, v nekaterih drugih državah pa veljajo določene omejitve.

Oglaševalci objokujejo izpad dohodka
Britanski oglaševalci so zaradi Ofcamove odločitve na nogah, saj menijo, da bodo zaradi tega ob velik zaslužek, hkrati pa dodajajo, da sprejeta odločitev ne bo spremenila ničesar, saj otroci ne gledajo le otroškega programa, temveč tudi druge oddaje, kjer pa omejitev oglaševanja ni. Zveza potrošnikov in zdravstvene skupine so sicer zahtevale popolno prepoved oglaševanja hitre hrane do devetih zvečer.

Omejitev oglasov bo veljala za vse televizije z licencami Ofcoma, ki imajo sedež v Veliki Britaniji, prav tako pa tudi za tuje televizije, ki program oddajajo iz Velike Britanije. Pravila bodo stopila v veljavo do konca januarja 2007, oglaševalske kampanje, ki so že v teku, pa se bodo lahko izvajale najkasneje do junija 2007.