Pogajalci 12 sindikatov in več železniških podjetij so se v noči s srede na četrtek pogajali vse do jutranjih ur, Biden pa je sodelujočim v pogajanjih sporočil, da bi bila stavka nesprejemljiva, in jim ob tem dejal, naj imajo v mislih ljudi in gospodarstvo.

Biden velja za največjega podpornika sindikatov med ameriškimi predsedniki doslej in to so mu v sredo med obiskom avtomobilskega sejma v Detroitu priznali tudi predstavniki sindikata avtomobilskih delavcev UAW.

Ameriški predsednik je bil v kočljivem položaju, saj je podpiral zahteve 115.000 zaposlenih na železnici, obenem pa bi velika železniška stavka lahko škodovala njegovi stranki, ki se bo novembra na volitvah borila za ohranitev kongresne večine.

Dogovor morajo potrditi še člani sindikatov, vendar ni razloga, da ne bi bili zadovoljni. Retroaktivni dogovor od leta 2020 do leta 2025 namreč predvideva 24-odstotno povišanje plač in po 5000 dolarjev dodatka na zaposlenega.

Ključen je bil tudi dogovor o neplačanem zdravniškem dopustu brez kaznovanja zaposlenih, kar so uvedla nekatera železniška podjetja. Poleg višjih plač so predvidene tudi nekatere druge izboljšave pogojev dela.

Biden je po preklicu stavke, ki bi gospodarstvo lahko stala do dve milijardi dolarjev na dan, izjavil, da je dogovor potrditev vsega, v kar verjame glede sodelovanja med sindikati in upravami. "Lahko sodelujejo v korist vseh," je prepričan Biden.

Zaposlene na železnici je pohvalil, da so v času pandemije tvegali življenja in zdravje za nadaljevanje prometa, in dogovor označil za veliko zmago za ZDA in delavce ter njihovo dostojanstvo.

V času Bidnovega vodenja ZDA je priljubljenost sindikatov v ZDA narasla. Samo v letošnjem proračunskem letu je bilo pri Nacionalnem odboru za delo doslej podanih 56 odstotkov več vlog za oblikovanje sindikatov.