Na hrvaški borzi je bil včeraj objavljen tudi začetek četrtega kroga dokapitalizacije reškega pristanišča, ki bo potekala do 27. julija in s katero želijo zvišati osnovni kapital družbe za 40 milijonov evrov. Denar od načrtovane prodaje 7,5 milijona novih delnic družbe bodo namenili za posodobitev skladiščnega terminala Škrljevo.
V treh dosedanjih krogih dokapitalizacije so v reškem pristanišču zbrali 30 milijonov evrov, 58 odstotkov delnic so kupili hrvaški pokojninski skladi, 37 tuji finančni vlagatelji, 2,5 odstotka pa fizične osebe.
Reško pristanišče letos zelo dobro posluje, saj je v prvem trimesečju v primerjavi z enakim obdobjem lani imelo skorajda 26-odstotno rast prometa. Najboljše rezultate je izkazalo pri tekočem tovoru, rast je bila 47-odstotna, za 24 odstotkov pa se je okrepil tudi promet z zabojniki.
Zanimanje Kitajcev
Pristanišče Reka je bilo vse do konca osemdesetih let prejšnjega stoletja najpomembnejše v nekdanji Jugoslaviji, a je med vojno v devetdesetih in tudi ob večletnem slabem upravljanju prepustilo primat Luki Koper. Hrvaška vlada želi zdaj povrniti stari sijaj reškemu pristanišču.
Hrvaški prometni minister je lani napovedal projekt gradnje železniške proge od Reke do madžarske meje, vreden 4,6 milijarde evrov. Šlo naj bi za največji infrastrukturni projekt na Hrvaškem, gradnja drugega tira z Reke pa naj bi trajala pet let.
Ker je malo možnosti, da bi projekt izpeljala Hrvaška sama, v vladi razmišljajo o podelitvi koncesije. Kot morebitni koncesionar se omenja nemški Deutsche Bahn, zanimanje pa naj bi kazali tudi Kitajci.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje