
Trump, ki v carinah vidi orodje za zbiranje prihodkov, s katerimi bi nadomestil obljubljeno znižanje davkov, in sredstvo za oživitev dolgo propadajoče ameriške industrijske baze, je dejal, da bodo carine začele veljati 3. aprila, dan po uvedbi vzajemnih carin, namenjenih državam, ki so odgovorne za večino ameriškega trgovinskega primanjkljaja. Dajatve na avtomobilske dele naj bi se začele zaračunavati maja ali še pozneje.
Trump trdi, da bo ukrep povzročil "izjemno rast" avtomobilske industrije, delovnih mest in naložb v ZDA. Vendar pa analitiki pravijo, da bo ukrep verjetno začasno zavrl proizvodnjo avtomobilov v ZDA, zvišal cene in zaostril odnose z zavezniki.
Analitiki predvidevajo, da bi cene avtomobilov lahko zrasle za več tisoč dolarjev. Carine na uvoz delov iz Mehike in Kanade bodo po podatkih Anderson Economic Group cene zvišale od 4000 do 10.000 dolarjev na posamezen avtomobil.
ZDA so lani uvozile približno osem milijonov avtomobilov, kar predstavlja približno 240 milijard dolarje. Največji dobavitelji so bili Mehika, Japonska, Južna Koreja, Kanada in Nemčija, vse tesne zaveznice ZDA.
Številna ameriška avtomobilska podjetja poslujejo tudi v Mehiki in Kanadi, in sicer v skladu s pogoji dolgoletnega sporazuma o prosti trgovini med temi tremi državami.
Bela hiša je sporočila, da carine ne bodo veljala le za avtomobile, temveč tudi za avtomobilske dele, ki jih ameriška avtomobilska industrija pogosto uvaža iz drugih držav.
Dajatve vključujejo začasne izjeme za avtomobilske dele, ki so skladni s sporazumom o trgovini med ZDA, Mehiko in Kanado (USMCA), ki ga je Trump izpogajal med svojim prvim mandatom. Sporazum v veliki meri omogoča brezcarinsko trgovino med ZDA in njihovima največjima trgovinskima partnericama.
Trump je novinarski konferenci na vprašanje, ali obstaja možnost, da bi si premislil, odgovoril, da ne. "Sprememba je trajna. Če avtomobil izdelate v ZDA, ni carin," je dejal.
Trump bi zmanjšal carine Kitajski v zameno za TikTok
Podjetje ByteDance mora do 5. aprila najti nekitajskega kupca za aplikacijo, če ne, jo čaka prepoved delovanja v ZDA.
Trump je dejal, da je pripravljen podaljšati aprilski rok. "Morda jim bom zmanjšal carine ali kaj podobnega," je dejal novinarjem.
TikTok Trumpovih pripomb še ni komentiral.
Carney: Napad na kanadske delavce
Številne države so zaskrbljene, da bodo zaradi carin prizadeta njihova izvozna podjetja. Med njimi je tudi Združeno kraljestvo, saj je podjetje Jaguar Land Rover Američanom prodal več kot 100.000 vozil, s čimer je presegel prodajo kupcem doma in na Kitajskem.
BBC poroča, da je vlada Združenega kraljestva v pogovorih z ameriško administracijo in še vedno upa na sklenitev trgovinskega sporazuma.
Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je potezo označila kot "slabo za podjetja in še slabšo za potrošnike", kanadski premier Mark Carney pa je dejal, da je to "neposreden napad" na kanadske delavce. "Branili bomo svoje delavce, branili bomo svoja podjetja, branili bomo svojo državo in branili jo bomo skupaj," je Carney dejal novinarjem v Ottawi.

Večina avtomobilov v ZDA uvožena
Po podatkih raziskovalnega podjetja GlobalData je bila lani skoraj polovica vseh prodanih avtomobilov v ZDA uvožena. Delnice družbe General Motors so v poprodajnem trgovanju padle za osem odstotkov. Upad delnic se je po Trumpovi napovedi uvedbe carin razširil tudi na druga avtomobilska podjetja, vključno s Fordom.
Delnice Forda in delnice podjetja Stellantis, matične družbe Chryslerja, s katerimi se trguje v ZDA, so padle vsaka za približno 4,5 odstotka.
Študija Ameriške komisije za mednarodno trgovino iz leta 2024 je napovedala, da bi 25-odstotna carina na uvoz zmanjšala uvoz za skoraj 75 odstotkov, povprečne cene v ZDA pa bi se zvišale za približno pet odstotkov.
Avtomobilska industrija se je že spopadala s posledicami carin na jeklo in aluminij, ki jih je Trump uvedel v začetku tega meseca. V zadnjih tednih so velika avtomobilska podjetja, kot sta Ford in General Motors, pozvala Trumpa, naj industrijo izvzame iz nadaljnjih carin.
Carine pa so pozdravili v družbi Združeni Združeni delavci v avtomobilski industriji (UAW), ki že dolgo kritizira prostotrgovinske sporazume, za katere pravi, da so uničili ameriška delovna mesta.
"Carine so korak v pravo smer za delavce tako v avtomobilski kot preostalih industrijah po vsej državi. Zdaj pa morajo proizvajalci avtomobilov vrniti sindikalna delovna mesta v ZDA," je v izjavi dejal predsednik UAW-a Shawn Fain.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje