Rože in sveče za žrtve nesreče pri spodnji postaji nihalke v kraju Stresa. Foto: EPA
Rože in sveče za žrtve nesreče pri spodnji postaji nihalke v kraju Stresa. Foto: EPA

Preiskovalna sodnica na sodišču v Verbanii Donatella Banci Buonamici je v nedeljo sporočila, da večino krivde za nesrečo nosi tehnik Gabriele Tadini, ki je namerno onemogočil zasilne zavore za žičnici, saj so se te ves čas spontano sprožale, poroča Euronews. Delujoče zasilne zavore bi lahko ob strganju vlečne jeklenice preprečile nesrečo.

Tadini je na sodišču priznal krivdo. "Zavedam se napake, ki sem jo storil, ko sem na napravi pustil zaponke," je tožilcem glede na prepis uradnega zaslišanja, o katerem poroča italijanski časopis Corriere della Sera, dejal Gabriele Tadini. Uslužbenec je bil odgovoren za zagon žičnice, kar je storil nekaj ur pred nesrečo.

Sodnica je še sporočila, da trenutno nimajo nobenih dokazov glede soodgovornosti drugih dveh obtoženih nenamernega uboja in malomarnosti. Gre za lastnika podjetja, ki upravlja žičnico, Luigija Nerinija, ter inženirja na čelu varnosti in vzdrževanja Enrica Perocchia.

Osumljenci zapustili zapor, glavni osumljenec v hišni pripor

Italijanska policija je trojico aretirala v sredo, tožilstvo pa jih je obtožilo, da so se zavedali tehničnih težav nihalke.

Zavore in jeklenice na nihalki. Foto: EPA
Zavore in jeklenice na nihalki. Foto: EPA

Italijansko sodišče je medtem sicer razsodilo, da lahko trije osumljenci zapustijo pripor. Sodnica je v soboto presodila, da ni razlogov za njihovo pridržanje v zaporu, saj ni nevarnosti za njihov pobeg, prav tako pa ni možnosti, da bi lahko priredili dokaze. Sodišče je za Tadinija odredilo hišni pripor.

Odvetnik tehnika Tadinija Marcello Perillo je za Reuters povedal, "da zadeve ne morejo zanikati in da se bo njegov klient moral soočiti s posledicami". Vendar morajo še ugotoviti, kolikšen delež krivde nosita druga dva obtoženca.

Vodja vzdrževanja Perocchio je ob zapuščanju zapora v soboto zvečer novinarjem dejal, da ni vedel, da so bile zasilne zavore, ki bi morale preprečiti nesrečo, blokirane. "Imam 21 let izkušenj z dvigali, ki uporabljajo jeklenice. Tega se nikoli ne stori," je dejal.

Delujoča zasilna zavora bi preprečila padec

Nesreča pri jezeru Maggiore se je zgodila po tem, ko se je na žičnici strgala vlečna jeklenica, kabina s 15 ljudmi pa se je po nosilni jeklenici vzvratno zapeljala do stebra in padla 20 metrov v globino. Običajno bi se ob strganju vlečne jeklenice morala sprožiti zasilna zavora, ki bi kabino zadržala na mestu na nosilni jeklenici.

Kabina se je po padcu na tla večkrat prevrnila, preden se je zaletela v drevesa. V nesreči je umrlo 14 ljudi, ki so bili v kabini. Preživel je le petletni otrok, ki ga zaradi hudih poškodb zdravijo v bolnišnici v Torinu in so ga pred dnevi zbudili iz umetne kome.

Preiskava: Zakaj se je strgala vlečna jeklenica?

"Trenutno ni dokazov, da sta soodgovorna. Morala bi vedeti za zadevo, a ni jasno, ali sta tudi res vedela," je dejala glavna tožilka Olimpia Bossi na novinarski konferenci. "Preiskava se nadaljuje, še vedno sploh ne vemo, zakaj se je vlečna jeklenica strgala," je dodala.

Nesreča v Italiji: Sodnica odpravila pripor za osumljence