Podatki iz črne skrinjice kažejo, da se je letalo dvignilo le za 12 metrov, nato pa je rep udaril v stezo in letalo je zgrmelo na polje ob stezi. Foto: EPA
Podatki iz črne skrinjice kažejo, da se je letalo dvignilo le za 12 metrov, nato pa je rep udaril v stezo in letalo je zgrmelo na polje ob stezi. Foto: EPA

V najhujši letalski nesreči v Španiji v zadnjih 25 letih je umrlo 154 od 172 potnikov in članov posadke. Letalo MD-82 španske letalske družbe Spanair, ki je bilo iz Madrida namenjeno v Las Palmas na Kanarskih otokih, je strmoglavilo takoj po vzletu z letališča Barajas.

Čeprav so preiskovalci na podlagi posnetkov iz pilotske kabine ugotovili, da se zakrilca, ki letalu pomagajo pri vzletu s steze, niso spustila, pa to v vmesnem poročilu niso navedli kot vzrok nesreče. Da se pilota nista zavedala okvare, je po poročanju španskega časopisa El Pais kriv alarmni sistem, ki ni opozoril na nepravilno odpiranje zakrilc med vzletanjem.

Španske oblasti preiskave niso želele komentirati, dokler je ta še v teku. "Po mojih izkušnjah se nesreča ne zgodi samo zaradi enega vzroka," je dejal španski notranji minister Alfredo Perez Rubalcaba in dodal, da bodo počakali na končno poročilo o nesreči, saj trenutno obstaja preveč teorij.

Težava za težavo
Za Spanair je nesreča prišla v najbolj neugodnem trenutku, saj se letalska družba spopada s hudimi finančnimi težavami zaradi visokih cen goriva in neizprosne konkurence, napovedala pa je tudi odpustitev tretjine zaposlenih. Da so bile razmere v družbi res negotove, priča namera pilotov, ki so le nekaj ur pred poletom zagrozili s stavko. Skandinavska letalska družba SAS, ki je lastnik Spanaira, se že leto dni neuspešno trudi prodati svoje hčerinsko podjetje.

G. V.