Foto:
Foto:

Zakon o varstvu potrošnikov možnost odstopa od pogodbe v 14 dneh predvideva v primeru prodaje izdelkov izven poslovnih prostorov in na daljavo. Kljub temu, da izdelke blagovne znamke Lamorage prodajajo v poslovnih prostorih, pa je višja sodnica Blanka Javorac Završek v tem primeru, zaradi številnih elementov zančilnih za prodajo izven poslovnih prostorov, upoštevala pravice, ki so določene v 43. členu Zakona o varstvu potrošnikov. "S tem je Višje sodišče oblikovalo novo sodno prakso pri razlagi določil Zakona o varstvu potrošnikov v njihovo korist," je prepričan odvetnik potrošnice, ki je dobila tožbo Tomaž Toldi.

Stranke imajo pravico do razmisleka

"Gre za izjemno pomembno pravnomočno sodbo, ki jo v tovrstnih primerih že upoštevajo pri odločanju o zahtevkih, ki jih v obravnavanem primeru uveljavlja podjetje Oriens. Konkretno to pomeni, da imajo vse tiste potrošnice, ki so kupile te izdelke, pa jih še niso uporabile, možnost mirnega razmisleka o tem ali takšne izdelke resnično potrebujejo oziroma ali so pogoji nakupa za njih ustrezni," je pojasnil Tomaž Toldi. Potrošnice lahko izdelke vrnejo v 14 dneh od nakupa, v kolikor pa na možnost vračila niso bile pisno opozorjene, se čas za vračilo izdelkov podaljša za eno leto. Ob vračilu kozmetičnih izdelkov jim mora podjetje Oriens vrniti kupnino, pri čemer je pomembno, da stranke izdelkov niso uporabile.

Oriens: Odločitev sodišča bomo spoštovali

"Težko se strinjamo z razlogi sodišča, ki meni, da za nas veljajo določila zakonodaje, ki urejajo prodajo izdelkov na izletu glede na to, da se prodaja naših izdelkov vrši izključno v naših prostorih. Takšna argumentacija nas preprosto ne prepriča, seveda pa bomo odločitev Višjega sodišča spoštovali," nam je zagotovil direktor podjetja Oriens Gregor Cesar. Odločitev sodišča pa bo moral po mnenju odvetnika Toldija spoštovati tudi Tržni inšpektorat: "Tržni inšpektorat bo v naprej moral upoštevati, da tudi če pride do prodaje v nekem poslovnem prostoru, vendar z elementi, presenečenja, vzbujanja krasnih lastnosti, psihološke prisile, veljajo določila 43. člena Zakona o varstvu potrošnikov."

Tržni inšpektorat bo sodbo upošteval

Na Tržnem inšpektoratu so nam pojasnili, da v zadnjem času niso prejeli nobene prijave, ki bi se nanašala na podjetje Oriens: "Podjetje je že pred izdajo sodbe Višjega sodišča, prostovoljno spremenilo svoj poslovni model in po novem potrošnikom omogoča 14 dnevni rok, v katerem lahko odstopijo od pogodbe." Tržna inšpektorica Mirana Omerzu pa je še zagotovila: "Tudi mi spremljamo sodno prakso, ne le v naših zadevah ampak tudi širše, tako da nam bo ta zadeva dala misliti za naprej. Če bodo okoliščine takšne kot so izkazane v primeru, ki ga je obravnavalo Višje sodišče zagotovo ne bomo mogli tega prezreti. To tudi ni naš namen."