Foto:
Foto:
Delna poročila se predložijo državnemu zboru.
Končno poročilo o financiranju volilne kampanje poleg državnega zbora preverja tudi računsko sodišče.

Poročila kažejo, da je do zdaj za kampanjo največ zbral ZLSD, in sicer 28,6 milijona. Za petami mu je DeSUS, ki je zbral 28,3 milijona, sledi LDS s 23,7 milijona in NSi z 22,6 milijona.


Mnenje o volitvah v državni zbor lahko izrazite tudi na forumu.

Največ so za kampanjo porabili v NSi-ju, in sicer skoraj 23 milijonov tolarjev. S 13,8 milijona porabljenih sredstev sledi LDS, ZLSD je doslej za kampanjo namenil 9,6 milijona, DeSUS 9 milijonov in SNS 9,2 milijona. Med parlamentarnimi strankami je bil najbolj varčen SDS, ki je porabil le 2,9 milijona.

Zunajparlamentarne stranke po pošti
Večina zunajparlamentarnih strank naj bi svoja poročila poslala po pošti. Na volitvah sicer nastopa 23 kandidatnih list. 17 kandidatnih list so vložile politične stranke, tri liste so nestrankarske, za glasove volivcev pa se bodo potegovali še trije neodvisni kandidati.

Časa do polnoči
Vmesno poročilo o financiranju volilne kampanje morajo stranke predložiti do polnoči. Zakon o volilni kampanji določa, da mora vmesno poročilo vsebovati podatke o višini zbranih in porabljenih sredstev, o prispevkih, ki presegajo trikratno povprečno mesečno plačo, podatke o najetih posojilih, če njihova višina presega trikratno povprečno mesečno plačo, ter podatke o odloženih plačilih organizatorju volilne kampanje.

Končno poročilo tudi računskemu sodišču
Končno poročilo o financiranju kampanje morajo organizatorji volilnih kampanj za volitve v državni zbor oddati tako državnemu zboru kot tudi računskemu sodišču najkasneje v 30 dneh po dnevu glasovanja, torej do 2. novembra.

Kaj se šteje med stroške?
Stroški volilne kampanje so po zakonu stroški tiskanja in razobešanja plakatov, stroški objavljanja predvolilnih oglasov in sporočil v javnih glasilih, stroški organizacije in izvedbe predvolilnih shodov ter stroški tiskanja, reprodukcije in razpošiljanja predvolilnega gradiva, ki se pošilja neposredno volivcem.

Za kampanjo 98.055,960 tolarjev
Stroški volilne kampanje za parlamentarne volitve ne smejo preseči 60 tolarjev na volilnega upravičenca v volilnem okraju oziroma v volilni enoti, v kateri je vložena lista kandidatov oziroma v kateri kandidira posamezni kandidat. Če torej lista nastopi v vseh 88 volilnih okrajih, za volilno kampanjo lahko porabi 98.055,960 tolarjev.