Vožnja z mazdo MX-5 je užitek, čeprav je sedenje zelo nizko, v ušesa pa vam
Vožnja z mazdo MX-5 je užitek, čeprav je sedenje zelo nizko, v ušesa pa vam "striže" hrup od drugih udeležencev v prometu. Foto: Mazda

V zadnji oddaji Avtomobilsko-prometne minute je bilo nekaj prostora namenjeno tudi mazdi MX-5, ki – kot smo na naših straneh že pisali – praznuje letos natanko 20 let, odkar je prišlo s proizvodnih trakov prvo vozilo.

O Guinnessovi knjigi rekordov, v katero je MX-5 prišel kot najbolj prodajan roadstar vseh časov, vemo vse, števec pa se je po 20 letih obrnil ob številki 860.000, in nič ne kaže, da se bo prenehal vrteti. Ker smo v našem uredništvu nadvse natančni, smo se z MX-5 ali miato, kot jo tudi poznajo po svetu, zapeljali nekaj krogov. Gre že za tretjo generacijo, ki pa je bila pred kratkim prenovljena in osvežena. Koncept, s katerim je bilo vozilo pred dvema desetletjema poslano med voznike, je že zdavnaj presežen. Se pravi, da je nekdanji mlinček s platneno streho postal zrel avtomobil, ki je precej zmanjšal razkorak med njim in roadsterji prestižnega pedigreja. Hkrati s tem se je zmanjšala njegova dostopnost, kar pa je ena redkih slabih lastnosti ob množici odličnih.

Poslušajte celo oddajo APM Vala 202.


Na voljo tudi s samodejnim menjalnikom

Sliši se ne pretirano mnogo, a ob upoštevanju teže vozila, položaja voznika in zadnjega pogona je tak agregat svetlobna leta daleč od nekdanjega 1,6 litrskega. MX-5 se da dobiti tudi z dvolitrskim ali, o tem smo tudi že poročali, s trdo streho, v posebni izdaji, ob 20-letnici, pa tudi 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

Nizko sedenje za dobro ceno
Vožnja je užitek, če je človek vsaj malo ljubitelj te sorte avtomobilov, kar pomeni, da je treba vzeti v zakup ekstremno nizko sedenje, s tem povezano kobacanje v avtomobil in iz njega, ter hrup, ki ga je voznik deležen od drugih udeležencev v prometu. A z približno 19.000 evri je MX-5 še vedno eden cenejših načinov dojemanja avtomobila tudi kot protistresne terapije.