Mislim, da v VW koncernu prav nič ne skrivajo in niso užaljeni (pa pri Seatu seveda tudi ne), da je model exeo, ki so ga zapeljali na ceste v letošnjem letu, pravzaprav prejšnji audijev model A4, preoblečen v seata.
Osnova je torej dobra – recimo raje: še vedno odlična, Španci pa so potem (kar veliko) 466 cm dolgo limuzino srednjega razreda oblikovali malo po svoje. Prednji žarometi (se zdi) jim niso vzeli preveč časa, so pa vmes vrinili veliko domačo masko z velikim S na sredi, odbijač pa je tudi tak, da poudari hišno športno nastrojenost. Pogled od zadaj najbrž še najmanj spominja na audija, znotraj v kabini pa nas pravzaprav še najbolj (ali pa edino) volan (spet z velikim S na sredini) opomni, da gre za Španca, ki si ga bo namesto ostarelega toleda prav gotovo zaželel marsikateri taksist v domači deželi.
Bogata serijska oprema
No, exeo je v tehničnem, varnostnem smislu primerno urejen, tudi že v osnovi bogato opremljen, čeprav je tudi pri tem kar nekaj podobnosti oziroma dediščine Audija: kljub bogati opremljenosti je spisek dodatne opreme še vedno lahko izredno dolg (lahko bi zapisali tudi drag). No, nam so podtaknili (v prijetnem pomenu besede) exea z dvolitrskim turbobencinskim TSI motorjem s 147 kW moči – mi smo ga bili veseli, taksisti pa bi verjetno raje kakšnega z oznako TDI – morda celo tistega najšibkejšega 88-kilovatnega, ki je že dobavljiv; morda pa tudi karavansko različico ST – prvi primerki so se k nam pripeljali prav v teh dneh – in ST z omenjenim šibkejšim dizlom in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom stane blizu 24 tisoč in pol…
Poslušajte celo oddajo APM Vala 202.
C3 pri nas marca
Na novega citroena C3 pa bo treba še malo počakati – v Slovenijo ga pripeljejo marca prihodnje leto. Čeprav je avtomobil s 394 cm dolžine krajši, pa tudi med lažjimi v razredu, je za potnike relativno udoben, 300-litrski prtljažnik pa je - bomo rekli – tudi prijetno prostoren. Oblikovno drugačnost od predhodnika je zaznati v mnogih detajlih (predvsem prednje in zadnje luči so izrazito spremenjene); no, da se pri Citroenu trudijo čim bolj razsvetliti notranjost, je znano – tako je osrednja posebnost novega C3 ta, da si je mogoče omisliti večje prednje vetrobransko steklo, ki ga imenujejo "zenith". Dolgo je kar 135 centimetrov in tako sega visoko nad glavi spredaj sedečih. Sicer so notranjost tudi malce razgibali, se potrudili pri izdelavi in materialih; kar zadeva opremljenost, pa na nekaterih trgih (tudi na našem) v osnovni opremi ne bo sistema ESP, zato C3 ni prejel najvišje ocene na testu Euro NCAP.
Tudi s sistemom "Stop&Start"
Motorno paleto bo sestavljalo osem agregatov (51-kilovatni dizel zagotavlja manj kot 100 g izpusta CO2 na kilometer), prihodnje leto bodo ponudbo menjalnikov popestrili še s 5- in 6-stopenjskimi robotiziranimi menjalniki, uvedli bodo tudi sistem "Stop & Start". Cene za naš trg še niso natančno določene, a napovedujemo: če bo osnovna različica C3 stala manj kot 12 tisoč evrov, potem jih bodo v letu 2010 skupno prodali zagotovo več kot tisoč.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje