Leafa bodo najprej izdelovali le na Japonskem, pozneje pa (za evropski trg) tudi v Nissanovi tovarni v Sunderlandu v Veliki Britaniji. Foto: EPA
Leafa bodo najprej izdelovali le na Japonskem, pozneje pa (za evropski trg) tudi v Nissanovi tovarni v Sunderlandu v Veliki Britaniji. Foto: EPA

Tretji največji japonski izdelovalec avtomobilov je v ponedeljek sporočil, da bo leaf (izraz je angleški in v prevodu pomeni list) v Evropi, tudi po zaslugi številnih državnih pomoči in spodbud, stal okoli 30.000 evrov.

V želji, da bi električne avtomobile čim bolj približali evropskemu kupcu, sta Nissan in njegov evropski partner Renault namreč pripravljena investirati štiri milijarde evrov v množično proizvodnjo leafa (ob tem si seveda obetata, da bo prodaja tovrstnih avtomobilov do leta 2020 zrasla na 10 odstotkov celotne prodaje tovrstnih vozil), a le, če jim pri tem pomagajo tudi države.

Največ olajšav ponuja Nizozemska
Za začetek so dogovor dosegli s Portugalsko (tam bo cena za avtomobil, vključno z baterijo, fiksna, 29.955 evrov), z Irsko (tam bo stal 40 evrov več), Nizozemsko (tam bodo kupci sicer morali za avtomobil plačati 32.839 evrov, a jim bo država ponudila olajšave pri davkih, s čimer bodo lahko v petih letih prihranili med šest in 19.000 evri) in Veliko Britanijo, kjer bodo leafa ponujali za 23.350 funtov (27.163 evrov), poleg tega pa bodo od leta 2013 v tej državi omenjene avtomobile tudi izdelovali.

Nissan priznava, da se je za omenjene štiri države odločil predvsem zaradi številnih državnih spodbud, ki jih bodo deležni kupci avtomobilov. A to ne pomeni, da se bo japonsko podjetje tudi ustavilo pri teh državah - Japonci namreč napovedujejo, da bo leaf do konca prihodnjega leta (torej 2011) na voljo v vseh večjih zahodnoevropskih državah.

Prvi avtomobili v Evropi konec leta
Vsi, ki nameravajo električnega lepotca, ki lahko z enim polnjenjem prevozi 160 kilometrov, kupiti, lahko svoje ponudbe začnejo oddajati že julija, prvi avtomobili pa bodo v Evropo prispeli že julija.