Fiat se je o strateškem partnerstvu dogovarjal tudi s francoskim koncernom PSA, a so - kot kaže - pogovori padli v vodo. Foto: EPA
Fiat se je o strateškem partnerstvu dogovarjal tudi s francoskim koncernom PSA, a so - kot kaže - pogovori padli v vodo. Foto: EPA

Znano je, da je torinski proizvajalec dalj časa iskal strateškega partnerja, ki ga nujno potrebuje za prebroditev krize.

Po neuspelih pogovorih s francoskim koncernom PSA (Peugeot in Citroen) je zdaj postalo jasno, da je najresnejši kandidat ameriški Chrysler, ki je v lasti družbe Cerebus Capital Management. To niti ni tako presenetljivo, če spomnimo, da je Fiat že pred začetkom avtomobilske krize iskal načine za vstop na ameriški trg. Kaže pa, da se bo to kmalu uresničilo.

Fiat, ki naj bi sprva pridobil 35-odstotni, pozneje pa 55-odstotni delež Chryslerja, naj bi ameriškemu proizvajalcu zagotovil predvsem svojo tehnologijo (motorje, menjalnike in šasije) za manjše in manj potratne avtomobile. V zameno bi Italijani med drugim dobili tudi možnost dostopa do proizvodnih linij v ZDA. Drug drugemu pa bi zagotavljala dostop do ključnih trgov.

Fiat in Chrysler naj bi že podpisala neobvezujočo pogodbo, ki jo podpira tudi združenje delavcev v ameriški avtomobilski industriji UAW.

J. S.