Dolžina XD-ja znaša 260 centimetrov, ima dva elektromotorja skupne moči 65 kW (90 KS), ki sta postavljena ob prednjih kolesih, največja hitrost, ki jo doseže, pa je 120 kilometrov na uro. Foto: Reuters
Dolžina XD-ja znaša 260 centimetrov, ima dva elektromotorja skupne moči 65 kW (90 KS), ki sta postavljena ob prednjih kolesih, največja hitrost, ki jo doseže, pa je 120 kilometrov na uro. Foto: Reuters
Hrvaški električni avtomobil
Vam je všeč? Foto: Reuters

"Že od malih nog sem imel veliko željo, da bi izdeloval avtomobile. Ko sem se prepričal, da imamo potrebno znanje, smo se projekta lotili in uspelo nam je. Ni nas gnal zaslužek, šlo je bolj za izziv, za dokaz, da zmoremo kaj takega," je dejal direktor in lastnik podjetja Dok-Ing Vjekoslav Majetić v pogovoru za agencijo Reuters.

Omenjeno podjetje je bilo do zdaj poznano predvsem po inovativnih visokotehnoloških izdelkih, kot so roboti za razminiranje, ki jih je v Iraku in Afganistanu uporabljala tudi ameriška vojska. A Majetić se je zdaj odločil prodreti še na avtomobilski trg, ki je sicer večinoma rezerviran za velike, vplivne korporacije iz zahodnih držav. Le sedem mesecev po osnovni ideji so že izdelali prototip, poimenovan XD, in ga predstavili tudi na ženevskem avtomobilskem salonu.

Po mestu "švigašvaga" za nekaj dni
Malček je pritegnil veliko pozornosti, Hrvati pa se zdaj trudijo najti vlagatelje, ki bi bili pripravljeni vložiti veliko sredstev v serijsko proizvodnjo, če je mogoče, kar na Hrvaškem. V avtomobilu je sicer prostora za tri ljudi, baterije pa brez polnjenja zadostujejo za nekajdnevno mestno vožnjo. "Če se vozimo s hitrostjo 50 kilometrov na uro, lahko prevozimo 250 kilometrov. Polnjenje traja od šest do osem ur, a razvijamo tudi hitrejše polnilce, ki bi vozilo lahko napolnili v eni uri," je dodal Majetić.

Kako nizko se lahko spusti cena?
Hrvaški avtomobil je med "vrstniki" precej konkurenčen. Izdelava prvega primerka je stala okoli 30.000 evrov, predvsem zaradi dragih litijsko-železno-fosfatnih baterij, ki jih izdelujejo na Kitajskem. Ob množični prizvodnji bi se stroški lahko spustili do 20.000 evrov ali še nižje, kar bi bila že privlačna cena v državah, ki spodbujajo uporabo zelene tehnologije.

"Mi nismo nikakršen tekmec avtomobilski industriji, saj le malo podjetij izdeluje takšne majhne električne avtomobile. Z velikani se ne moremo kosati glede finančnih sredstev in količine," pravi Majetić in dodaja, da veliki proizvajalci, kot so Renault, Toyota in Ford, že razvijajo lastne električne modele, saj so prepričani, da bodo hibridni in električni avtomobili v 20-30 letih preplavili tržišče.

Ostati v domačih logih ali pobeg v tujino?
Majetić je sicer potarnal, da je takšen posel na Hrvaškem velik izziv, saj jim na poti stojijo počasni uradniki, visoki davki in delovna sila ter omejena posojila. V dveh mesecih bo Dok-Ing preučil, kaj bi bila za njih najboljša možnost, in če ne bodo doma našli primernega vlagatelja, jim ne bo preostalo drugega, kot da bodo pogledali "čez planke".

"To sicer ni moja najljubša možnost, ampak če ne bomo imeli alternative, se bomo morali oprijeti tudi tega," je dejal Majetić, ki je že navezal stike z nekaterimi pomembnimi tujimi avtomobilskimi podjetji.