Danes smo priča razmahu 3D-tiskalnih tehnologij. Večina tovrstnih tiskalnikov uporablja plastični medij za tiskanje izdelkov. Tudi Local motors, ki je nedavno predstavil prvi 3D natisnjen avtomobil, ki ga lahko kupite. Audijev tiskalnik, v nasprotju z večino, tiska kovinske izdelke. Replika starodobnika je tako sestavljena zgolj iz natisnjenih kovinskih sestavin.
Tiskalnik za tiskanje uporablja kovinski prah in laserski varilnik, ki v slojih združuje stopljena zrna v končni izdelek. Zrna v prahu so velika od petnajst do štirideset tisočink milimetra, kar je v grobem podobno polmeru človeškega lasu. Tako nastajajo zapletene aluminijaste in jeklene komponente, ki so z uporabo tradicionalnih metod težko dosegljive. Prav tako so natisnjene komponente gostejše od izdelkov, izdelanih s konvencionalnimi metodami. Trenutno je proces tiskanja nemškega podjetja omejen na do 240 milimetrov dolge in 200 milimetrov visoke izdelke.
Pri nemškem proizvajalcu so prepričani, da 3D-tiskanje vodi v optimizacijo proizvodnje, tehnološki napredek mehanskih komponent in da zagotavlja večjo svobodo pri oblikovanju vozila. V korist tiskanju govori tudi to, da so komponente, natisnjene z opisano tehniko, kakovostnejše od tistih, ki so izdelane, denimo, z ulivanjem. Posledično bo zahtevne sestavne dele lažje izdelovati, kar bo vodilo tudi v pocenitev proizvodnje.
Vpeljava 3D-tiskanja v serijsko proizvodnjo
Audi je z natisnjeno repliko dirkalnika zgolj demonstriral zmožnosti svojega tiskalnika. Čeprav natisnjenih avtomobilov v prodajnih salonih še ne gre pričakovati, prof. dr. Hubert Waltl, vodja izdelave orodij v skupini Volkswagen, napoveduje vpeljavo 3D-kovinskih tiskalnikov v serijsko proizvodnjo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje