Mazdini avtomobili postajajo vse lažji. Klasične materiale zamenjujejo aluminij, ogljikova vlakna in bioplastika. Foto: Mazda
Mazdini avtomobili postajajo vse lažji. Klasične materiale zamenjujejo aluminij, ogljikova vlakna in bioplastika. Foto: Mazda
Mazda RX-8
Mazda RX-8 je delno sestavljena iz bioplastike. Foto: EPA

Optimizem črpajo predvsem v uspehih iz preteklosti.V zadnjih sedmih letih je japonski avtomobilski proizvajalec zmanjšal porabo goriva za 30 odstotkov, a so ti avtomobili dostopni le na japonskem tržišču.

Z "dieto"
Prvi korak v drugi "sedemletki" je že narejen. Vse nove generacije mazdinih avtomobilov so od svojih predhodnikov lažje za okoli sto kilogramov. Lažje vozilo s šibkejšim in tako tudi lažjim in do okolja prijaznejšim motorjem dosega enake vozne sposobnosti kot težje vozilo z močnejšim motorjem.

"Dieta" za jeklene konjičke je kombiniranje tradicionalnih materialov s plastiko, aluminijem in ogljikovimi vlakni. Mazda naj bi leta 2013 v svoje avtomobile začela vgrajevati popolnoma nove materiale, kot je bioplastika.

S samoustavitvijo
Japonci nameravajo svoj cilj doseči tudi s komercializacijo sistema za samodejno deaktivacijo motorja pri mirovanju vozila SISS (Smart Idle Stop System). Začetek komercializacije naj bi se začel prihodnje leto, prve projekcije pa kažejo, da bo ta sistem zmanjšal porabo za osem odstotkov.

Z manj žejnimi motorji
Poleg tega se bo Mazda dejavneje vključila v promoviranje bioetanola. Modeli z motorjem za mešanico E85 bodo zapeljali na nekatera evropska in na severnomariško tržišče.

Boljšo porabo želijo Japonci doseči tudi s klasičnimi motorji. Nova linija "bencinarjev" z drugo generacijo tehnologije neposrednega vbrizgavanja goriva na tržišče pride čez tri leta. Leta 2011 na trg pridejo tudi novi "dizli", ki naj bi se ponašali z 20 odstotkov manjšo porabo v primerjavi z aktualno generacijo. Na koncu pa spomnimo še na novi rotacijski motor opremljen z DISI-jem (Direct Injection Spark Ignition), ki prihaja čez dve leti.