V Hondi nameravajo izdelati okrog 200.000 primerkov na leto, od tega naj bi bila polovica namenjena za ameriški trg. Foto: Honda
V Hondi nameravajo izdelati okrog 200.000 primerkov na leto, od tega naj bi bila polovica namenjena za ameriški trg. Foto: Honda
Toyota prius
Toyota prius je sinonim za hibridni avto. V primerjavi s hondinim insightom je njegova prednost prostornost, pa tudi nekoliko nižja poraba (4,2 l/100 km). Foto: Toyota

Inshightova glavna prednost pred priusom naj bi bila cena, v primerjavi s predhodnikom civicom hybrid pa tudi prilagodljivost in uporabnost, saj so baterije shranjene v dnu prtljažnika.

Manj požrešen in do okolja prijazen motor
Hibridni pogonski sklop, ki ga sestavljata 1,3-litrski bencinski štirivaljnik z močjo 65 kW (88 KM) in elektromotor z močjo 10 kilovatov (13,6 KM) in največjega navora 103 Nm, je preko samodejnega menjalnika CVT povezan s prednjim pogonskim parom koles. Kljub v bistvu identičnemu pogonskemu sklopu, kot ga je imel hibridni civic, pa bo insight "manj žejen", saj naj bi porabil 4,4 l/100 km, pri tem pa je njegova emisija ogljikovega dioksida 101 grama na prevoženi kilometer. Veliko tehnoloških rešitev kot tudi vzmetenje, zavore in krmilni sistem pa bo insight prevzel od najmanjšega Hodninega modela jazz.

Za tekmecem zaostaja po prostornosti
Po merah je insight sicer rahlo manjši od priusa, saj je krajši, ožji in nižji, kar se bo najverjetneje poznalo pri prostoru za potnike na zadnji klopi. Sta si pa oba avtomobila oblikovno zelo podobna.

Podobna pa najverjetneje ne bo cena. Pri Toyoti so najnižjo postavili pri 25.500 evrih, Hondin hibrid pa naj ne bi bil dražji od 22.000 ameriških dolarjev (kar je približno 17.000 evrov; to so prvi podatki, ki veljajo za ameriški trg).

J. S.