DaimlerChryslerjevi oblikovalci so idejo za avtomobil prihodosti poiskali v živalskem svetu. Foto: DaimlerChrysler
DaimlerChryslerjevi oblikovalci so idejo za avtomobil prihodosti poiskali v živalskem svetu. Foto: DaimlerChrysler
Bionični Mercedes ima velike steklene površine
Eden izmed ključnih ciljev konstruktorjev je bil nizek količnik zračnega upora. Foto: DaimlerChrysler
Notranjost bioničnega Mercedesa
Stil zunanjih linij so poskušali ohraniti tudi pri oblikovanju niti ne tako futuristične notranjosti. Foto: DaimlerChrysler

Prototip bioničnega avtomobil je bil izdelan za Mercedesov inovacijski simpozij v Washingtonu. Veliko pozornosti pa so namenili aerodinamiki, varnosti, udobju in porabi goriva.
Pri oblikovanju so se zgledovali po tropski ribi, ki ima kljub svoji na videz škatlasti obliki, skoraj idealne aerodinamične lastnosti.

Dobro aerodinamiko ima tudi avtomobil izdelan na podlagi živalskega vzorca, saj so modelu v merilu 1:4 v vetrovniku namerili neverjetno majhen količnik upora, le 0,09. Izdelku v pravi velikosti pa količnik zračnega upora 0,19.

Bionični avto meri v dolžino 4,24 metra. Struktura karoserije pa temelji na kostni strukturi ribe, ki je zelo lahka in obenem dovolj trdna, da ribo ščiti pred poškodbami.

Povprečna poraba goriva bioničnega Mercedesa po EU standardih meritev je 4,3 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Veliko zaslug za takšno okolju prijazno vožnjo ima 103-kilovatni dizelski motor s tako imenovano SCR tehnologijo (Selective Catalytic Reduction). Slednjo že uspešno uporabljajo za čiščenje izpuhov pri težkih gospodarskih vozilih.

V izpušne pline neposredno po izhodu iz motorja vbrizgajo tekočino AdBlue, ki je v bistvu neškodljiva kemična sečnina, ki povzroči kemično reakcijo in škodljiv dušikov oksid pretvori v neškodljiva dušik in vodo.