Že na prvi pogled je novi GLK precej bolj oglatih linij, kot smo to vajeni pri drugih Mercedesovih modelih. Foto: MMC RTV SLO/ J. R.
Že na prvi pogled je novi GLK precej bolj oglatih linij, kot smo to vajeni pri drugih Mercedesovih modelih. Foto: MMC RTV SLO/ J. R.
Mercedes-benz GLK - notranjost
V notranjosti največ pozornosti vzbudi multifunkcionalni volan in displej. Foto: RTV MMC
Mercedes-benz ML
Mercedes-benz ML ima kozmetične popravke spredaj in zadaj. Foto: MMC RTV SLO
Mercedes-benz ML - notranjost
Mercedes-benz ML ima nov večnamenski volan z možnostjo obvolanskega prestavljanja. Foto: MMC RTV SLO

Mali kompaktni terenec GLK je novost, s katero se Mercedes prvič podaja v ta segment, kjer se bo za kupce meril z audijem Q5, ki je tik pred lansiranjem, beemwejem X3, volvom XC60, Volkswagnovim tiguanom in Toyotinim RAV4.

Že na prvi pogled preseneča nekoliko nenavadna, precej bolj oglata oblika avtomobila, ki nakazuje novo oblikovalsko smer. Zunanjost je določena s kratkimi previsi in pokončnimi pročelji, precej strmo pa je tudi vetrobransko steklo. Sam dizajn spominja na razred G, mnenja pa so deljena, saj je nekaterim všeč, nekateri pa se z novo obliko ne morejo sprijazniti.

Najpomembnejši je paket "offroad"
GLK-ja lahko dobite v 12 različnih barvah, na izbiro pa so 17- in 20-palčna platišča. Notranjost ni nič posebnega, pač klasična nemška dovršenost. Prevladuje veliko različnih materialov, od ščetkanega aluminija, orehovine ali pinije pa do za GLK posebej oblikovanjega blaga. Multifunkcijski volan je opremljen s številnimi gumbi, serijska je tudi dvostopenjska klimatska naprava. Na voljo so trije paketi: kroma, športni paket in paket "offroad". GLK vam tako opremijo s sistemom DSR za nadzorovano počasno spuščanje po terenu, ojačanim podvozjem, panoramsko streho, samodejnim odpiranjem in zapiranjem prtljažnih vrat, dve dodatni varnostni blazini zadaj in podobno. Vsi sistemi za varno vožnjo 4ETS, ESP, ASR in BAS spadajo med serijsko opremo. V okviru dodatne opreme je na voljo tudi nekoliko bolj športna notranjost, za doplačilo pa lahko dobite tudi usnjene sedeže in inteligentni sistem luči.

Za zdaj trije motorji
Za stalni štirikolesni pogon 4 MATIC skrbijo trije različni motorji. Prvi je dizel GLK 320 CDI s 167 kW (224 KM), druga dva pa sta bencinarja: prvi je GLK 280, ki zmore 172 kW (231 KM) in je nekoliko močnejši, ki razvije 202 kilovata (272 KM). Od aprila prihodnjega leta naprej bo na voljo tudi GLK 220 CDI 4MATIC BlueEfficiency, ki naj bi bil po pričakovanju za slovenske kupce najbolj zanimiv. V razvoju je trenutno še en motor - hibridni BlueTec, ki bo izpeljan iz 2,2-litrskega dizelskega štirivaljnika. Vsi omenjeni modeli imajo serijsko vgrajen sedemstopenjski menjalnik 7G-TRONIC.

Ciljni kupci novega GLK-ja naj bi bili predvsem "mladi uspešneži" in tisti, "ki imajo v življenju jasno zastavljene cilje", kot je zapisano v Mercedesovem propagandnem gradivu. Avtomobil je sicer tako za moške kot za ženske, a pričakuje se, da se bodo zanj pogosteje odločale ženske.

ML z novo zunanjostjo
Poleg novega GLK-ja so pri Mercedesu premierno predstavili tudi novo generacijo priljubljenega modela ML. Ta ima odslej nekoliko razširjeno serijsko opremo od zunanje strešne letve, sprednje maske, odbijačev, sprednjih žarometov in zatemnjenih zadnjih luči, večja pa so tudi zunanja ogledala. V notranjosti je nov večnamenski volan z možnostjo obvolanskega prestavljanja in obloge vrat v imitaciji usnja "artico". V okviru dodatne opreme lahko naročite tudi spremenjene odbijače, telematiko NGT 2,5, spremenjen "Fond-Entertainment system" in prenovljeno AMG opremo.

Cene primeljive z drugimi nemškimi ponudniki
In cene? Najcenejši GLK 220 CDI 4 MATIC vas bo stal 43.200 evrov, za najdražji model 350 4MATIC pa boste morali odšteti 49.320 evrov. Novi ML je od svojega predhodnika dražji za 1,5 odstotka, kar pa naj bi šlo predvsem na račun povečanja obsega serijske opreme. Najcenejši ML 280 CDI stane 57.450 evrov, za novo generacijo pa boste morali tako dodati še dobrih 860 evrov.

J. R.