Največja prednost chevroleta cruze je poleg oblike tudi pričakovana nizka cena. Foto: EPA
Največja prednost chevroleta cruze je poleg oblike tudi pričakovana nizka cena. Foto: EPA
Chevrolet Cruze
Cruzov zadek na lanskem avtosalonu v Parizu. Foto: EPA
Chevrolet Cruze
Edina cruzova pomanjkljivost je po besedah Janeza Martinčiča njegovo podvozje, ki bi lahko bilo trše. Foto: EPA

Ker je usoda muhasta gospa, si je tokrat omislila, da so novo vozilo chevrolet cruze predstavili ravno na dan, ko je moral oditi veliki vodja Rick Wagooner.

Če bi sodili po cruzu, neupravičeno in prezgodaj, a kaj, ko ga je gospod po besedah predsednika Združenih držav v zadnjem desetletju "lomil" na veliko. Pa pustimo politiko in se posvetimo novemu Chevroletu.

Poslušajte celotno oddajo Avtomobilsko prometne novice na Valu 202

Chevrolet vstopil v prvo ligo
Zakaj je avto edinstven? Kljub veliki čarovniji, ki je iz Daewooja pred leti naredila Chevrolet, smo zadnja leta lahko natančno sledili genskemu zapisu korejskega proizvajalca. Čeprav so bila to vozila z glamuroznimi imeni in velikimi ambicijami, je daewoo ždel v vsakem novem chevroletu, če se izrazimo pesniško. S cruzom je tega dokončno konec. Nočemo sicer trditi, da se je Chevrolet izenačil s svojim znamenitim ameriškim bratrancem, vendar se je brez dvoma pridružil "prvi ligi" korejskih proizvajalcev.

Oblika dokaj klasična za limuzino
Najprej je tu oblika. Gre za štirivratno limuzino, v kateri snovalci vidijo celo kupejevske elemente, vendar bi mi bili s pridevnikom nekoliko previdnejši - vsekakor zelo všečno izrisana klasična limuzina srednjega razreda; skladna, po videzu kompaktna in vredna zaupanja.
Notranjost je v skladu z vsemi sodobnimi avtomobilskimi razumevanji potniškega okolja, posebej veseli, da je okoli voznikovega prostora lepo pospravljeno. Nobene nepotrebne navlake: čiste in jasne linije, z urejeno ergonomijo, pri kateri še posebno veseli pravilno voznikovo sedenje.

Graje vredno le mehko podvozje
Glede na to, da gre za avtomobil, ki ga bo GM ponujal na vseh svetovnih trgih, je avto presenetljivo "urezan" po evropskem okusu. Pri tem mislimo predvsem na podvozje, ki je vesolja stran od kombinacij vzmetenja in blaženja v prejšnjih modelih. Z nekoliko tršim in natančnejšim volanskim mehanizmom bi dobili vrhunsko vodljivo vozilo.

Najbolj prepriča dizelski motor
Če so oblika in elementi podvozja na zelo visoki ravni, je ostala tehnika nekaj konservativnejša. Motorji so trije; 1,6- in 1,8-litrski bencinski agregat, ki jima dela družbo 2,0-litrski dizel. Če je 1,8-litrski bencinski ravno dovolj, je manjši brat podhranjen, tako da se zdi moderni dizel s svojim navorom najbrž pravšnja izbira.

O vozilu bomo zagotovo še poročali, če ne prej, v maju, ko zapelje na naš trg. Po prvih informacijah pa bo vozilo nekaj le obdržalo iz "predchevroletovskih" časov. Cena bo po lepi korejski navadi ugodna.

S severa Španije, Janez Martinčič/J. S.