Francoski avtomobilski velikan Renault je bil pretekli teden pod drobnogledom preiskovalcev zaradi suma goljufij z izpusti pri dizelskih motorjih. Pri Renaultu, kjer so to tudi potrdili, so obljubili rešitev za znižanje izpustov. Francoske oblasti, ki so pri njihovih vozilih odkrile presežne vrednosti nevarnih snovi v izpustu, niso našle dokazov o goljufanju na testih.
Čeprav francoske oblasti niso našle dokazov o goljufanju, na Renault letijo številne kritike, predvsem na račun tega, ker so novico skrivali pred javnostjo.
Nespametno ravnanje vodstva
"Renaultovo vodstvo je ravnalo nespametno," je dejal Erik Gordon, profesor na univerzi. "Vedeli so, da bo novica slej kot prej javna. Vodstvo bi moralo samo sporočiti novico, ne pa, da so čakali, da to namesto njih opravi nekdo drug." Tudi zaradi tega je delnica Renaulta takoj po objavi suma o goljufiji potonila.
V četrtek pretekli teden je posebna komisija, ki jo je po izbruhu škandala pri Volkswagnu ustanovila francoska vlada, sporočila, da renaulti niso opravili okoljskih testov. Zaznali naj bi presežne vrednosti ogljikovega in dušikovega dioksida. V hišnih preiskavah sicer niso odkrili morebitnih dokazov o goljufijah.
Pri Renaultu so se zdaj zavezali, da bodo znižali škodljive izpuste, zato bodo v ta namen pripravili tehnični načrt, je povedal vodja prodaje v koncernu Thiewwy Koskas in znova zatrdil, da Renault pri testih merjenja izpuhov ni goljufal in je izpolnjeval pogoje in norme.
Delnice Renaulta so bile v ponedeljek, čeprav so objavili spodbudne poslovne rezultate, še vedno v rdečih številkah. V letu 2015 je število novih registracij Skupine (vključno z znamko Dacia) zraslo za 3,3 odstotka in z 2.801.592 vozili doseglo nov rekord. V Evropi je tržni delež Skupine presegel 10 odstotkov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje