Ekipa oddaje Avtomobilnost je obiskala Gospodarsko razstavišče, kjer je potekal sejem Natour Alpe-Adria z osrednjo tematiko preživljanje prostega časa.
Eden od načinov je tudi "kamping in karavaning", torej najrazličnejše oblike kampiranja, od šotorjenja, bivanja v počitniških prikolicah do potovanja z avtodomi. In najboljši čas za tovrstne sejme je zima.
Že star pregovor lastnikov kabrioletov pravi, da je najboljši čas za nakup pozimi, ko so cene najnižje, to pa je tudi čas za pravi preizkus tesnjenja strehe. Enako naj bi veljalo za avtodome, čeprav se zdaj uporabljajo vse leto. To ni več zgolj poletni šport. Vseeno so tovrstni sejmi organizirani najpogosteje pozimi in se praviloma dogajajo v kombinaciji z dejavnostmi iz turizma oziroma prostočasnimi dejavnostmi, kot letos na Gospodarskem razstavišču.
Hiše na kolesih
Svet avtodomov se zelo razvija. Če smo včasih govorili o špartanski obliki kampiranja, šotorjenju, je danes vse na višji, tudi na luksuzni ravni. Za avtodom lahko odštejete tolikšen znesek kot za stanovanje ali manjšo hišo. "Prihajamo do novega izziva v rabi avtodomov. Ne glede na to, ali govorimo o prodaji ali najemu avtodomov. Avtodomarstvo je na razpotju," pravi avtor Avtomobilnosti Andrej Brglez in dodaja: "Če je včasih veljalo, da se z avtodomi uživa čim bliže naravi, so to danes luksuzne hiše na kolesih, s katerimi se potuje vse globlje v naravo, z vsem udobjem, ki ga ponuja življenje v mestu. Prihajamo do izziva, kako ohraniti naravo nedotaknjeno, da bi v njej uživali vsi. Morda bo treba še nekoliko počakati na električne pogone tudi v avtodomih."
Omenjeni izziv smo postavili kar specialistu na področju avtodomarstva pri nas, Roku Vizovišku, direktorju in odgovornemu uredniku revije Avto-Dom, ki je sam zaprisežen uporabnik avtodoma. Tako kot še več tisoč Slovencev. V Sloveniji je namreč registriranih že 5.000 avtodomov. In število še narašča.
To je življenjski slog
Pred nakupom ali pa najemom avtodoma se je treba dobro pozanimati, v kaj se podajamo. "Ko govorimo o avtodomih, prikolicah, o karavaningu nasploh, moramo povedati, da je to življenjski slog. Avtodom ni igrača, s katero se postavljaš pred sosedom. Ta igrača ti lahko da svobodo, vsak konec tedna se odpraviš na izlet, doživiš nova spoznanja, karavaning ljudi drži skupaj, otroke, starše, družine," pravi sogovornik in dodaja, da avtodomarstvo ni nujno velik finančni zalogaj, glede na to, kaj ti da.
Zato pa je omejitev več. To ni hiška ali stanovanje z dvema spalnicama in kopalnico. V avtodomu so prostorske omejitve in omejitve z lokacijami. Potovalne hitrosti so manjše kot z avtomobilom, in če nekam skočiš zgolj za konec tedna, moraš prej narediti načrt.
Obrneš ključ in uživaš
Hitrost je majhna, ker se voziš s hiško, nisi pa polž. Omejitev je kvadratura v primerjavi s počitniško hišo, po drugi strani pa so prednosti pred počitniško hiško velike. Vizovišek našteva: "Veliko mi pomeni, da z avtodomom nimam dela. Ko obrnem ključ za zagon motorja avtodoma, začnem uživati. V počitniški hiški vseskozi kaj delaš, pospravljaš, kosiš travo. Če greš na oddih le za konec tedna in v nedeljo potegneš črto, ugotoviš, da si bil pol ure na plaži, preostali čas pa si delal. Z avtodomom pa uživaš. To je moj pogled, zakaj avtodom in ne počitniška hiška. Že med tednom delam dovolj."
Slovenci smo velesila
Sam sejem in zanimanje za kamping in karavaning je pokazal, da smo Slovenci avanturisti. Nič čudnega, saj je Slovenija velik igralec na evropskem trgu. "Tudi v svetovnem merilu. Mi vedno mislimo, da je Slovenija majhna, vedno omenjamo le, da nas je dva milijona. Ni res. Imamo Adrio Mobil z dvema močnima znamkama, ima še mobilne hiške, imamo Carthago, ki je največji samostojni proizvajalec v Evropi, ki ni pod okriljem koncerna. Imamo še cel kup majhnih proizvajalcev, na katere sem ponosen in so v evropskem merilu zelo priznani," razlaga sogovornik in dodaja, da imamo še veliko rezerve v infrastrukturi. "Na sejmu me je ustavil gospod, ki ima v okolici Ljubljane kmetijo in je rekel, da bi imel postajališče za avtodome. Ima klobase in druge domače izdelke in je v tem našel priložnost zase in za lokalno skupnost." Avtodomarstvo je odlično za rast turizma na eni strani in rast prodaje izdelkov, ki jih lahko ljudem prodaš kot spominke, na drugi strani.
Po vsej Sloveniji je že več kot 160 postajališč za avtodome, ki so razpršena po vsej državi. Priložnosti za ustavljanje je dovolj, kaj pa oskrba avtodomov? "V zimskem času je oskrba slabša. Na primer, težava je zmrzal. Veliko počivališč nima opreme, ki bi omogočala dotakanje vode pozimi," pravi sogovornik in dodaja, da ni nujno, da so take stvari zastonj. Vsak, ki bo želel oskrbo, bo z veseljem plačal. Avtodomarji na počivališčih ne zahtevajo kopalnice in tuša. To ponudbo bodo poiskali v kampu. Že to, da jih ne bo nihče preganjal, je dovolj. Najbolj grozna stvar vsakega avtodomarja je, če te na dopustu nekdo preganja.
Avtodomi niso samo za stare
Avtodomarstvo napreduje počasneje kot avtoindustrija. A novosti so. Uveljavljajo se kompresorski hladilniki in tudi digitalizacija, ki omogoča, da z aplikacijo na telefonu prižgemo luč, upravljamo ogrevanje kabine … "Mogoče smo tudi mi uporabniki manj zahtevni kot nekdo, ki je vsak dan v avtu. Mi gremo uživat, pozabit vsakdan. Mi otroke spustimo zraven le brez telefonov," dodaja urednik.
Če je veljalo, da so avtodome včasih v večini uporabljali starejši pari, pogosto v pokoju, pa so to danes priljubljena izbira družin. Slovenija je lep primer tega.
Šotor je sicer konkretno cenejši, a tudi avtodom lahko stane vsega 10 tisoč evrov in ne 50 tisoč evrov in več. "Avtodom ali prikolica sta le sredstvi. Sami boste morali uživati v tem. Nihče ti ne zagotovi, da boš užival v avtodomu za 100 tisoč evrov. To je sredstvo za pobeg od vsakdana in težav, stresa. Tudi ni nujno, da greš z njim na konec sveta. Včasih je dovolj že pobeg na podeželje," zaključuje sogovornik.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje