Do manj škodljivih izpustov je prišlo zaradi kombinacije dizelskega motorja z vbrizgavanjem preko skupnega voda, avtomatskega sistema start-stop in regeneracije zavorne energije. Foto: Seat
Do manj škodljivih izpustov je prišlo zaradi kombinacije dizelskega motorja z vbrizgavanjem preko skupnega voda, avtomatskega sistema start-stop in regeneracije zavorne energije. Foto: Seat
Vozila seat ecomotive
Vsi trije modeli serije ecomotive so opremljeni tudi s sistemom za regeneracijo zavorne energije. Foto: Seat

Z omenjenimi vozili Seat širi svojo ponudbo vozil z majhnim izpustom škodljivih izpušnih plinov in nizko porabo goriva. Modele ibiza, león in alhambra, ki so že do zdaj na voljo v izvedbi ecomotive, prištevamo med do okolja najprijaznejša vozila na svetu v njihovih segmentih: emisija CO2 pri ibizi ecomotive znaša 98 g/km, pri leónu, ki so ga predstavili na avtomobilskem salonu v Ženevi 2009, le 99 g/km, pri alhambri pa 159 g/km.

Novi modeli ecomotive so opremljeni z motorjem 1.6 TDI z močjo 77 kW (105 KM), s tehnologijo vbrizgavanja preko skupnega voda in filtrom za trdne delce. Z 99 g/km pri leónu in 119 g/km CO2 pri altei in altei XL se ta vozila uvrščajo med do okolja najprijaznejša vozila v svojem segmentu, kar v številnih evropskih državah kupcem prinaša davčne ugodnosti.

V primerjavi z motorjem 1.9 TDI z močjo 77 kW (105 KM) je družbi Seat uspelo zmanjšati stopnjo emisij za 20 g/km, in sicer z vgradnjo dizelskega motorja z vbrizgavanjem preko skupnega voda, s samodejnim sistemom start-stop in z regeneracijo zavorne energije (rekuperacijo).

Minimalna poraba goriva
Ena izmed najpomembnejših novosti novih modelov ecomotive je samodejni sistem start-stop, ki pripomore k bistvenemu zmanjšanju porabe goriva. Ko voznik čaka pred semaforjem, prestavi v prosti tek in stopalo odmakne s pedala sklopke. Takrat se vključi samodejni sistem start-stop in izključi motor. Ko voznik ponovno pritisne pedal sklopke, se motor zažene, voznik pa lahko nadaljuje vožnjo.

Vsi trije modeli serije ecomotive so opremljeni tudi s sistemom za regeneracijo zavorne energije. Ko voznik med vožnjo ne dodaja plina ali ko zavira – ko voznik spusti pedal za plin ali ko pritisne zavorni pedal – se napetost alternatorja poveča in akumulator se polni. Ker je na takšen način akumulator optimalno napolnjen, se napetost alternatorja med pospeševanjem in mirovanjem vozila lahko zmanjša. Tako se razbremeni motor in zmanjša poraba goriva.

Pnevmatike z nizkim kotalnim uporom
Spremembe na 5-stopenjskem ročnem menjalniku prav tako prispevajo k zmanjšanju porabe goriva (tako pri mestni vožnji kot vožnji na dolge relacije). Vsi trije modeli so opremljeni s prikazom prestav. Ta sistem preko kombiniranega instrumenta obvešča voznika, katera izmed petih prestav je najprimernejša za trenutno vozno situacijo.

Modeli ecomotive so opremljeni s pnevmatikami, ki imajo še posebej nizek kotalni upor, kar ne pripomore le k zmanjšanju porabe goriva, ampak se pozitivno kaže tudi pri najvišjih hitrostih in pospeških.