O fiatu 500 ste že zagotovo slišali mnogo v avtomobilskih medijih. Še več; o vozilcu se je dalo mnogo slišati tudi v povsem običajnih medijih, saj je posrečena konstrukcija trendovski hit zadnjega leta in ta razprodani avto je končno parkiral tudi pred našo redakcijo.
Na začetku stoji ogromna zmota; fiata 500 so vsi naključni mimoidoči, radijska srenja in prijatelji ter znanci brez izjeme ogovarjali s "fičo"! Zgodovinsko gledano, gre za nedoslednost, kajti zastava 750, imenovana "fičo" je licenčno vozilo, nastalo iz fiata 600. Z njim pa nima zgodovinski fiat 500 prav ničesar skupnega. Tako se moramo odločiti med zgodovinsko korektnostjo in nonšalantnostjo skupnega spomina ter se, da se izognemo težavam, enostavno vprašajmo o moči nostalgije.
Nostalgija prinaša denar
Za to namreč gre; fiat 500 enostavno vzbudi nostalgične občutke in od tod vsa ta ogromna priljubljenost, vznesenost, razprodanost in posledično enormni zaslužki v matični tovarni, ki je bila še enkrat rešena z majhnim avtomobilom.
Fiat 500 ni prvi "retroizdelek", ki ga je v zadnjem času sproducirala avtomobilska industrija. Je pa edini retroizdelek avtomobila, ki je Evropo postavil na kolesa. Hočemo povedati, da "retrokatre", "retrospačka" in "retrostoenke" še nismo dobili. Fiat 500 je tako zastavonoša naših čustev in kot tak komunicira neposredno s časi, ki naj bi bili boljši od današnjih. Fiat 500 se namreč neposredno igra s selektivnostjo človeškega spomina, ki preteklost posameznika vedno predstavlja v lepši luči, kot je trenutno živeča sedanjost. Čeprav ni logične razlage, zakaj bi bili časi, ko se je vsa družina pet ur vozila v fičku do sindikalnega doma na slovenski obali, boljši od sedanjosti, ko se v modernem vozilu v uri ali dveh klimatizirano prestavimo do modernih portoroških hotelov, dejstva govorijo v prid fiatu 500.
Denar, sveta vladar?
Kot tak nas neposredno spominja na mladost, ki pa je po logiki stvari prijetnejša od starosti. Govori nam tudi večno zgodbo, da priljubljenost izdelkov ni neposredno povezana z denarjem, čeprav je nekoliko cinično, da je bil fiat 500 naše mladosti drag zaradi gospodarskih razmer, sodobni fiat 500 pa je drag, ker so danes dragi vsi avtomobili.
Kakor koli; fiat 500 in njegov veliki uspeh ni nastal nekje v torinskih studiih niti ni nastal v tisti poljski tovarni. Nastaja vedno sproti; ko ga pogledamo, ko ga začutimo ali zapeljemo … enostavno se udejanji vedno znova v naših možganih.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje