Avensis nakazuje novo smer oblikovanja in je daleč od suhoparnosti predhodnika. Foto: Toyota
Avensis nakazuje novo smer oblikovanja in je daleč od suhoparnosti predhodnika. Foto: Toyota
Toyota avensis

Toyota avensis je dve generaciji, od leta 1997 do začetka letošnjega leta, bila hud boj za svoj položaj na evropskem trgu.

Ne more se ravno pohvaliti, da ji je vedno vse uspevalo. Kljub hudi konkurenci v razredu je bil avto sam po sebi zasnovan, ali bolje rečeno oblikovan, nekoliko konservativno, kar atrakcij željnega evropskega kupca z denarnico, občutljivo na avtomobilsko oblikovanje, ni povsem prepričalo. Tretji rod, ki smo ga imeli priložnost peljati, je nova zgodba. Že limuzina sama, sploh pa kombi-limuzinska karoserijska različica, nakazujeta nove smeri oblikovanja, ki sicer še vedno ostajata znotraj tega, "kar se spodobi", a je kilometre daleč od suhoparnosti prejšnjega modela. Sama tehnika pri Toyoti tako ali tako ni bila vprašljiva.

Poslušajte celo oddajo APM Vala 202.

Celotno vozilo so intenzivno pripravili na izzive časa, saj naj bi avtomobil dobil pet zvezdic že tudi po novih strožjih merilih organizacije Euro-NCAP, prav vsi agregati pa izpolnjujejo tudi okoljevarstveni standard v prihodu - "Euro5". Pogled naprej je usmerjen tudi v elektronsko opremo avtomobila, saj avensis na veliko pelje v digitalno dobo. Ne le sistemi, ki skrbijo za varnost, stabilnost in ekonomičnost vozila, temveč tudi elektronska pomagala (ki do neke mere neopazno posegajo v suverenost voznika), postavljajo avensis ob bok, recimo, hondi accord kot tudi drugim prestižnim limuzinam celega avtomobilskega razreda višje. Povedano drugače; zdi se nam, da so pri Toyoti svoje naredili, zdaj pa se mora izkazati avtomobilski trg!

Janez Matinčič/ J. R.